Telegram PH http://t.me/beritapolitikmalaysia

Laporan yang tersiar tidak semestinya mewakili pandangan pihak pentadbir halaman.

Selasa, 31 Januari 2017

Bagi Baju Pada Mangsa Nahas Pun Nak Masuk Berita? Menteri Ini Gila Publisiti Lah!

Sebelum ini ;


Amboi, itu pun nak buat laporan? Gila glamer?

Aik, bagi baju ke mangsa bot karam pun sampai perlu masuk paper? Terhegeh-hegeh gila publisiti ke menteri ini? Tshirt je pun. Tak usah la beria sangat mempopularkan diri kamu tu pak menteri oi. Dah memang kerja kamu. Dibayar gaji okay. Bukannya free.

Kerana dikritik netizens, Datuk Seri Shahidan Kassim tampil menjawab ejekan masyarakat.

Assalamualaikum dan selamat malam.Semoga Allah SWT memberkati.

PENJELASAN BAJU BRAND PAGODA DAN BERKAKI AYAM.


1)Bila berlaku kejadian kemalangan di laut maka Search and Rescue@Mencari dan Menyelamat akan di-aktifkan olih APMM@Coastguard Malaysia. Menteri APMM ialah saya@shahidan kassim.

Saya boleh terus mengetuai SAR atau pun perengkat pegawai saja yang uruskan dan saya turut sama. Dalam kemalangan MH370 Dato Sri Hishamuddin mengetuai SAR..

Ada juga agensi lain yang keluar kenyataan,saya jawab teruskan buat kenyataan. Saya berada dilapangan. Saya tidak cari publisiti.

2)Saya bersama dengan pasukan SAR dari awal lagi. Semalam saya turun ke-laut. Di tengah laut saya naik boat ikan yang membawa mangsa boat tenggelam kerana kami tidak dapat pindahkan mangsa kedalam kapal APMM kerana alun terlalu kuat.

Semasa melompat antara dua boat saya buka kasut untuk elakkan dari tergelincir. Saya selamat menaiki boat tersebut. Saya bagi semangat kepada mangsa2. Mereka juga minta beberapa perkara terutamanya powerbank. Saya telah tunai janji dekat hospital.


3)Saya tidak tahu ada orang ambil gambar. Kalau tidak tentu saya control perut saya agar lebih macho. Semasa dalam boat saya melihat ada mangsa yang sudah bercakap sendiri sebab terlampau sejuk dan lain-lain. Seorang anak muda sedang menggigil dengan teruk.


Muka bengkak.Saya buka baju saya dan beri padanya. Setelah dia pakai dia kurang menggigil dan senyum tanda terima kasih.Maka tinggallah baju brand pagoda tadi. Saya juga sejuk dan kesannya ialah saya hanya bolih tidur jam 7 pagi. Saya niat lakukan semua kerana Allah SWT. 

Share this

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...