Telegram PH http://t.me/beritapolitikmalaysia

Laporan yang tersiar tidak semestinya mewakili pandangan pihak pentadbir halaman.

Isnin, 23 Mei 2016

Rafizi VS Lathefa Koya Civil War - Paparan Mesej Wassap Tersebar...

Kelakar la you. Abang-abang dan ahkak-ahkak yang bergaduh pun kelakar juga rupanya. Ingatkan bila budak-budak mak kau ijau je yang bila bergaduh kita nampak kelakar. Rupa2nya dorang pun sama.

KAH KAH KAH

Oke, gosip politik terbaru di facebook ketika ini. Abang Rafizi VS Kak Lat CIVIL WAR.

2 paparan screenshot dari group wassap MPP telah didedahkan kepada umum. Screenshot tersebut menunjukkan yang Rafizi tengah sound Kak Lat yang previously sound Rafizi. Aku rasa yang sebarkan neh pro Azmin / Kak Lat. Kak Lat memang geng Azmin. Hanya sebarkan part Rafizi membuat sexist remarks terhadap Kak Lat. Tapi apa pun aku rasa netizens tak kisah Rafizi memperlakukan Kak Lat sebegitu. Kak Lat kot. Netizens ramai yang menyampah kat dia tak kira jantina. Walaupun aku tak bersetuju dengan mana2 lelaki yang berhujah yang menggunakan sexist remarks bagai neh. Tetapi aku macam tak berapa nak konsisten dengan pendirian tersebut bila membabitkan Kak Lat. Boleh anggap aku neh macam lalang la. Tak tetap pendirian. Btw, terhadap Mak Lampir Of Malaysia pun aku tak kesah rasanya.

KAH KAH KAH

Berbalik pada tajuk asal. Bila screenshot tersebut disebarkan secara meluas maka geng2 media alternatif pun p la bertanyakan pada Kak Lat. Pssstt.. pssstt.. betul ka itu you yang bergaduh dengan Rafizi. Reponse ahkak kau? No comment. Response Tian Chua pun no comment. No comment plus no comment maksudnya yes la paparan screenshot tu benar lagi tulen kan.

Oleh kerana sekarang neh ada movement nak jatuhkan Rafizi, aku rasa Rafizi dalam keadaan tertekan akan membuat beberapa langkah yang sumbang. Ibarat orang yang terdesak kerana diasak. Sudahlah sokongan yang dia terima pun biasa-biasa. Bukan sebab Azmin ramai penyokong tetapi Azmin awal2 lagi dah atur kuda-kuda dia 'dibenarkan' untuk berkuasa dalam peringkat tertinggi samada di pusat mahupun di negeri. So, Rafizi neh mesti tertekanla. Setakat dapat sokongan dari ahli peringkat rendah apa ada hal. Senang2 kena perjatuhkan dengan pemimpin2 peringkat tertinggi. Tu pasal Kak Wan kau main kipas je la neh. Dia pun tatau cara mana nak control puak tu.

Kesian kan? Kesian la. Tapi takat kesian je la. Nak lebih2 pun bukan boleh buat apa. Lagipun bukan ada apa2 kepentingan pun dari side kita nak lebih2 dalam isu dorang. Silap2 kalau ko over sangat kau yang kena balik.

KAH KAH KAH

Jom baca ;


Share this

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...