Telegram PH http://t.me/beritapolitikmalaysia

Laporan yang tersiar tidak semestinya mewakili pandangan pihak pentadbir halaman.

Khamis, 14 April 2016

Ramasamy, DAP dan LTTE Pertubuhan Keganasan - Apa Ceritanya?

Sejak semalam beberapa page pro politik terutamanya pro Zakir Naik giat mengcopypaste satu cerita di laman sosial..

Ini ceritanya ;


Just nak bagitahu, Prof Ramasamy tu dulu pada 2003 pernah jadi ahli jawatankuasa Hal Ehwal Perlembagaan Liberation Tigers of Tamil Eelam (LTTE). (rujukan : https://www.tamilnet.com/pic.html?path=%2Fimg%2Fpublish%2F2006%2F06%2FOslo0611_01.jpg&width=918&height=500&caption=%28L-R%29+Members+of+LTTE+Constitutional+Affairs+Committee%2C+Prof.+Dominic%2C+Prof.+Ramasamy%2C+and+Former+Attorney+General+of+Sri+Lanka+Mr.Siva+Pasupathy.+%28TamilNet+Library+Photo%29http://www.fz.com/content/ramasamy-ltte-cannot-be-revived-key-people-are-dead) 

LTTE ni puak pemisah yang berjuang untuk kemerdekaan utara dan timur Sri Lanka pada tahun 1976-2009. Puak pemisah ini telah diharamkan oleh 30 negara termasuk US, Kanada, India dan 27 negara dalam EU. 

Nak lihat senarai serangan LTTE boleh pergi di sini : https://en.wikipedia.org/wiki/List_of_attacks_attributed_to_the_LTTE

Serangan LTTE paling sadis adalah di masjid Meera Jumma, Kattankudy, ketika jemaah sedang solat isyak. Membunuh 103 jemaah dan mencederakan 70 yang lain. Serangan dilakukan menggunakan senapang automatik dan bom tangan.
(Rujukan : http://www.nytimes.com/1990/08/05/world/tamils-kill-110-muslims-at-2-sri-lankan-mosques.html)

Just nak bagitau, P Ramasamy punya posting backing LTTE ada kat sini:

https://www.facebook.com/proframasamy/posts/724040267634235
https://www.facebook.com/proframasamy/posts/704997596205169
https://www.facebook.com/proframasamy/posts/703972686307660
https://www.facebook.com/proframasamy/posts/703566106348318
https://www.facebook.com/proframasamy/posts/697614953610100
https://www.facebook.com/proframasamy/posts/691206304250965
https://www.facebook.com/proframasamy/posts/688578734513722
https://www.facebook.com/proframasamy/posts/681335595238036
https://www.facebook.com/proframasamy/posts/645459295514244

Just nak bagitau, kenapa P Ramasamy bukan main back up LTTE? Semua pasal undi bro! 

"More than 90 percent of Malaysian Tamils are ardent supporters of the Tamil freedom movement in Sri Lanka." - Ramasamy
Terjemahan:
"Lebih dari 90% tamil malaysia adalah penyokong pergerakan pembebasan Tamil di Sri Lanka" - Ramasamy.

Just nak bagitau, ramasamy tu timbalan ketua menteri pulau pinang. Dia juga timbalan setiausaha kebangsaan DAP.

Siapa yang syaitan sekarang?
Sumber rujukan asal,ori, asli kat sini.

Pale bana juga orang yang copy-paste tak letak kredit. Bukan pale bana apa sangat. Beriya-iya je kau semua nak tunjukkan keburukan perangai P.Ramasamy tu kan tetapi cara korang pun bukannya betul sangat. Sohai. Ko ingat ciplak penulisan orang lain, Islam sangat le tu.. muahaha.. oke dah habis mengumpat untuk hari neh. Kuota dosa pun dah cukup sebakul.

Kemudiannya, kisah ini pula ;


Kenali siapa P Ramasamy.

Beliau pernah menjadi AJK Hal Ehwal Perlembagaan LTTE pada tahun 2003.
LTTE merupakan kumpulan pengganas Sri Lanka.
Pada tahun 1990, 72 000 populasi muslim dihalau secara paksa dari kawasan yang dikawal LTTE di Wilayah Utara. Ini termasuk 38,000 orang dari Mannar, 20,000 dari Jaffna dan Kilinochchi, 9,000 dari Vavuniya dan 5,000 dari Mullaitivu.
Rujukan :

(rujuk)

Sebaran berkenaan turut menyertakan ini ;


Dan ini ;


Hujah sokongan.

Dan siap ada hujah tambahan lagi ;


Macam mana P Ramasamy, penyokong pengganas LTTE malah berada dlm jawatan kuasa perlembagaan LTTE boleh bergerak bebas di malaysia malah menjadi timbalan ketua menteri dan timbalan setiausaha kebangsaan DAP? 

 
Polis tak buat kerja ke?


(rujuk)

Okay.

1. Aku tak berapa tahu sangat isu tentang LTTE neh. Baca sikit-sikit. Sana sikit, sini sikit dan faham pun sikit-sikit.

2. Cuma faham la juga yang LTTE adalah pertubuhan pengganas berdasarkan kepada tindakan-tindakan mereka walaupun dihalalkan dengan pelbagai jenis alasan bukan bermaksud mereka bukan pengganas..

3. Dan P.Ramasamy ada kaitan dengan organisasi tersebut. Bukan macam kes gerakan pembebasan Acheh tu. Sekadar jadi salah satu panel yang dijemput untuk bagi peace speech terus nak bangga bagai. Tolong la jangan buat lawak.

4. Antara alasan Zakir Naik dilarang membuat program di Malaysia ialah kerana Zakir dikatakan sokong terorisma. Hujah mereka ialah kes Zakir cakap andai OSAMA membunuh pengganas maka aku sokong OSAMA. Yela. Aku ada tonton video berkenaan dan aku pun ada dengar Zakir cakap macam tu. Ada juga point Zakir bahawa dunia menggunakan media untuk menunjukkan ISLAM agama pengganas.. ada banyak point Zakir tetapi satu dua depa petik sebagai hujah bahawa ZAKIR PRO PENGGANAS.. 

5. Apa mereka nak fikir itu pada aku lantak depa la. Pemikiran kita tak sama pun masing2. Aku tak nampak point ZAKIR tu nampak macam dia pro PENGGANAS..

6. Tapi jika mereka mengatakan ucapan tersebut memperlihatkan ZAKIR sebagai pro PENGGANAS macam mana pula kesnya P.Ramasamy dengan LTTE?

7. Ini Malaysia bro. Pemimpin kau sendiri gagal perjuangkan nasib kau sibuk nak gebang bab LTTE plak.. menakutkan juga organisasi tersebut.. bunuh sana bunuh sini aiyoo.

8. Kau p tengok sekolah aliran Tamil. Macam mana sadisnya sekolah depa.. tu pasai aku cakap hapus. Satukan bangsa, satukan peruntukan, satukan sistem, selaraskan agar semua terima kebaikan dan manfaat bersama-sama..

9. Dan DAP di mana? Memang P.Ramasamy bercakap atas individu bukan mewakili parti tetapi sebagai parti yang dianggotai oleh P.Ramasamy yang mempunyai jawatan besar di Penang, takan korang boleh buat bodoh je.. dalam parti mesti ada tindakan tatatertib ke atas mana-mana anggota yang mencemar imej parti ke DAP pun sependapat dengan tindakan P.Ramasamy?

10. Jika DAP tidak mengambil apa-apa tindakan terhadap P.Ramasamy itu bermaksud DAP halalkan perbuatan P.Ramasamy dan lepas neh jangan sembang bab perkauman yang dimainkan oleh BN punca DAP hilang sokong melayu. KAU CERMIN DULU CARA KAU MENCORAKKAN PARTI KAU TU MACAM MANA JANGAN TAHU NAK MENYALAHKAN LAWAN TAK TENTU HALA MACAM KAU TU MALAIKAT PULA.. KAU PUN TAK PERFECT LA GILE..

Oke la aku pun malas nak cakap banyak (padahal dah banyak cakap dah neh) sebelum lue sembang bikin bimbang langit runtuh bumi pun goyang mari kita be fair. Yang buat statement seolah2 macam pro Osama ke ataupun yang directly ada link dengan pertubuhan keganasan ialah SYAITAN? Kalau tanya aku, dedua ialah manusia. Tapi ada satu manusia tu tak sedar diri.. dia yang sokong keganasan dia nak tuduh-tuduh orang lain pula..

KAH KAH KAH!

Share this

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...