Telegram PH http://t.me/beritapolitikmalaysia

Laporan yang tersiar tidak semestinya mewakili pandangan pihak pentadbir halaman.

Isnin, 14 Disember 2015

Pengerusi SPAD Tibai Ismail Sabri Kaw2 Di Facebook.


Pengerusi SPAD, Syed Hamid Albar tengah bengkek dengan permainan Ismail Sabri. Nak tahu permainan apa?

Isu kenaikan tambang. Konon-kononnya kenaikan tambang tidak patut dipersalahkan kepada barisan menteri.

Cuba korang baca point-point yang sokong menteri Ismail Sabri jap ;

Klik Imej Untuk Paparan Yang Lebih Jelas

Malaysian sokong Ismail Sabri kepala otak kau berjambul!

Sokong la kau sorang-sorang. Tak hingin aku sokong menteri macam dia.

KAH KAH KAH

Aku tertarik point dia bab neh ;

Semasa Ismail Sabri mula beredar dari tempat interview, beliau sempat bertanya khabar dengan Syed Hamid & bertanya mengenai isu-isu terkini.

Syed Hamid terus jawab "apa lagi...isu tambang lah! "

Ismail Sabri berkata elok lah SPAD dapat dikaji semula sebab kini ramai rakyat marah isu kenaikan tambang dan isu teksi UBER. " Ambil segala pendapat rakyat.."

Namun, Syed Hamid menyalahkan kabinet yang meluluskan sedangkan kabinet tidak pernah bincang sebelum ini mengenai perkara ini. Sedangkan realitinya, selepas kenaikan barulah kabinet bincang dan membuat keputusan bahawa SPAD harus kaji semula isu kenaikan tambang tersebut.

Bodoh punya spesis lembu. Gamaknya dia ingat dia sedang bercakap dengan spesis lembu macam dia juga ke apa yang dia fikir orang akan percaya?

KAH KAH KAH

KAH KAH KAH KAH

KAH KAH KAH KAH KAH

Ko kalau nak karang ayat bekap Ismail pun biar cerdik sikit. Ini menampakkan lagi kebodohan Ismail dan menteri2 sedia ada. Kabinet tak pernah bincang? Kenaikan tanpa kelulusan kabinet? SPAD bawah sapa bahlol?


Rujukan : http://www.spad.gov.my/ms/mengenai-spad/bidang-kuasa-dan-fungsi

Aduh-aduh sayang. Nak tipu pun tengok la dulu website SPAD tulis apa. Terang2 tulis dibawah pemantauan Najib kot. Di bawah pemantauan Najib maksudnya under JPM la kan. Dah tu mana mungkin kabinet tatau tentang kenaikan tambang dan sebagainya kalau dah organisasi SPAD tu sendiri tertakluk kepada arahan dan kelulusan perdana menteri kau sendiri.

BODOH!!!!!!

KAH KAH KAH

Ahhh. Mungkin kah Ismail Sabri tatau sebab Najib buat keputusan sendiri ek?

Mesyuarat kabinet tak dimaklumkan ke? Najib = kuasa veto = kuku besi = diktator?

Ini nak memalukan Najib Razak pula ke macam mana?

P mai p mai korang tetap terkena gak kot. Hujah makan diri neh.

KAH KAH KAH 

KAH KAH KAH KAH

KAH KAH KAH KAH KAH

Oke, selepas berbual apa tah dengan Ismail Sabri di PWTC, Syed Hamid Albar macam bengkek sikit then update status di bawah neh ;
 
Hari ini saya berada di pwtc dan bertemu dengan seorang menteri yang cukup sombong dan menunjukan jawatan nya di khalayak orang ramai. Kasar dan kurang sopan . Kalau saya pengundi saya tidak akan mengundi menteri macam ini. Buat orang benci pada kerajaan saja...pada hal masa saya menteri dia tidak ada jawatan pun,

Status tu riuh. Sampai sekarang masih ada.

Rujukan :  https://www.facebook.com/hameedalbar/posts/1175928372424852

Kemudian, penyokong2 Ismail Sabri pula buat status sokong menteri dorang. Status tu pun riuh gak. Macam biasa. Geng2 Syed Hamid Albar bekap Syed Hamid Albar. Geng2 Ismail Sabri bekap Ismail Sabri.

Rujukan :  https://www.facebook.com/100000268067430/videos/1100336596651932/?pnref=story

Sebenarnya apa yang geng2 SPAD dan geng2 Ismail Sabri neh tatau ialah baik SPAD mahupun Ismail Sabri dua-dua dipertanggungjawabkan dan layak dipersalahkan dalam isu kenaikan tambang. Ini bukan satu geng salah, satu geng betul. Ini cerita kedua-dua geng tersebut bersalah dengan cara tertentu.

Cuba baca alasan Syed Hamid Albar jap ;

 
Terang-terang dia sebut disitu. SPAD kemukakan cadangan jika ada permintaan. Sepatutnya, jangan.

Kau cari dulu alasan dan kaji dulu sebabnya. Apakah wajar permintaan tersebut dituntut atau masih ada penyelesaian lain.

Kalau kita tengok di paper, SPAD neh macam jurucakap pengusaha2 pengangkutan awam pun ada. Mewakili majikan berbanding pengguna. Itu yang kadang-kala aku macam confuse. Tengok jawatan sepatutnya suara kita yang dia utamakan. Tetapi suara pengusaha-pengusaha besar yang dia lebihkan. Apa daaa.

Then tambah dia lagi ;


 

Terang2 dia sindir Ismail Sabri neh. Ismail dok dalam kabinet dan dia tahu? Telur penyu atas pingan sendiri yang dah kena kopek pun dia boleh tak perasan mungkin kah isu kenaikan tambang yang dibincangkan dalam mesyuarat kabinet dia terlupa atau 'tak cam'?

KAH KAH KAH

Sorry, perkara neh kelakar sangat. Untuk Ismail kata kabinet tak setuju itu bermaksud Ismail tembak Najib walaupun sasaran dia SPAD. Nampak tak? Itu la pasal lainkali duduk berbincang la cari alasan supaya korang tak nampak macam badut dihadapan rakyat.

KAH KAH KAH

Tapi aku tak pelik pun. Najib sendiri menyalahkan Mahathir dalam isu kenaikan ERL walaupun dia yang luluskan. Aku ingat lagi dalam berita tv3 yang aku tengok.

Point Najib ;

1. Saya jadi menteri, 14 tahun saya tak setuju kenaikan tambang.

2. Perjanjian dibuat pada tahun 1997.

3. Tapi bila kita tak naik, kita tanggung pampasan.

4. Perjanjian bukan berdasarkan kepada jumlah traffik.

Ini point-point nak menyalahkan Mahathir, which is partly true la juga. Tetapi takan kerajaan takde kuasa nak kaji dan modified langsung? Sikit pun takde kuasa ke atau memang sengaja taknak mencari jalan untuk menggunakan kuasa tersebut?

Kesimpulannya, macam aku sebut tadi la. P mai p mai tang tu juga. Salahkan Mahathir ka Najib ka Syed Hamid Albar ka Ismail ka kabinet ka SPAD ka sapa ka, tetap la yang pegang kuasa tu BN dan UMNO kan? So salah siapa? Tetap tak boleh lari dari menyalahkan UMNO BARISAN NASIONAL kan?

KAH KAH KAH 

KAH KAH KAH KAH

KAH KAH KAH KAH KAH

Share this

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...