Telegram PH http://t.me/beritapolitikmalaysia

Laporan yang tersiar tidak semestinya mewakili pandangan pihak pentadbir halaman.

Ahad, 26 April 2015

Hasan Malek Cakap Besar, Last-Last Kantoi Perbodohkan Diri.

Ahmad Maslan dan Hasan Malek memang pasangan sepadan. Memperbodohkan diri. Memperbodohkan orang. Cakap besar. Sembang kencang. Puji kerajaan kemain lagi. Lambung sampai tak jejak tanah. Sekali habuk pun tarak.

Hari tue si Hasan Malek kata ;


Woahhhhhhhhhhhhhhhhhhhhh...

Dia sedang berlakon jadi menteri ke tue. Acah-acah jadi menteri yang konsisten perjuangkan hak rakyat ka? Bajet la lue Hasan oi.

Saya lihat sekarang ada terlalu banyak cukai.

Di ulangi.

SAYA LIHAT SEKARANG ADA TERLALU BANYAK CUKAI.

CUKAI = Polisi kerajaan.

Saya hendak mahsuhkan caj perkhidmatan itu.. dan mahu peniaga dan pengguna serta pekerja mendapat keuntungan daripadanya.

Kerajaan kenakan cukai.
Menteri tengok cukai terlalu banyak.
Dan kemudiannya bagi melonggarkan beban pengguna, menteri cadang hapuskan caj perkhidmatan 10% yang peniaga kenakan ke atas pengguna. Which is, kerajaan lebih sanggup menyibuk untuk berbahas bagi memastikan peniaga hapuskan caj perkhidmatan berbanding kaji semula jenis-jenis cukai yang wujud. Sedangkan jenis2 cukai itu lebih mendekati kepada kemampuan kerajaan untuk hapus, mahsuh atau kurangkan kadar berbanding caj perkhidmatan yang memerlukan kerjasama direct dari peniaga. Jika peniaga tidak mahu, kerajaan tak boleh paksa. Melainkan mewujudkan satu akta khas melalui enakmen undang2 supaya akhirnya peniaga akan terikat dengan peraturan baru. Dah bertahun wujud caj perkhidmatan. Sekarang baru nak sembang lebih.

Apa Hasan Malek tak pernah p kat kedai yang ada caj perkhidmatan ke? Paling2 koman kau makan Pizza pun ada kot.

Apa yang menteri kau buat ialah berlakon. Sandiwara. Konon nak nak pikat pengguna. Menteri mahu hapuskan caj perkhidmatan. 

Tapi akhirnya ini yang jadi ;


Sembang. Macam kerajaan tatau polisi berkaitan caj perkhidmatan. Ianya dalam pengetahuan mereka selama bertahun2. Ianya selaras dengan undang2 negara.

Dalam erti kata lain. Kerajaan tahu sangat perkara tersebut. Apa yang kerajaan buat ialah cuma nak perkemaskan lagi polisi sedia ada. Jika dahulu notis caj ke atas perkhidmatan tertakluk atas resit bayaran.

Tapi sekarang kerajaan mahu ianya dipamerkan. Agar pengguna alert.

Sedang kerajaan sendiri ketika melaksanakan GST, atau dalam rangka melaksanakan GST, telah memilih untuk kenakan cukai ke atas caj perkhidmatan yang dikenakan oleh peniaga ke atas pengguna.

Perkara ini ada dalam mesyuarat. Ada dalam perbincangan.

Adakah aku buat cerita tipu?

Hasan Malek, tatau? Tak p meeting? Takde buat perbincangan atau follow up perkara berkaitan pelaksanaan GST?

Cakap kemain besar. Last-last kantoi perbodohkan diri. Nak hapuskan caj perkhidmatan pa dia. Kerajaan siap collect cukai atas caj perkhidmatan lagi la ada, biol. Tambahan pula, kau sendiri kata terlalu banyak cukai di Malaysia. Baik hapuskan beberapa cukai yang wujud dari sibuk attack caj perkhidmatan la, gila.


Kbai.

Share this

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...