Telegram PH http://t.me/beritapolitikmalaysia

Laporan yang tersiar tidak semestinya mewakili pandangan pihak pentadbir halaman.

Selasa, 27 Mei 2014

Semua Nak Saman Cadbury, Sapa Pula Nak Saman JAKIM Dan KKM? - Dengan Kemaskini.

Ewahh ewahhh ewahhh..

Kemain lagi ko ye JAKIM. KKM pun sama aje kemain lagi aku tengok perangai kedua2 lahanat neh. Pergh. Nampak sangat jari banyak insurans beb. Banyakkkkk..

Relax.

Lahanat hanyalah sekadar perkataan. Macam BABI. Itu semuanya perkataan. Yang paling penting kita lahanat ke tak lahanat. Kalau kita tak lahanat orang cakap kita lahanat pun tak guna sebab secara hakikatnya kita tak lahanat. Tapi kalau kita lahanat memang la kita sakit ahti dilahanatkan sebab orang bercakap direct pasal sikap lahanat kita tue.

Faham tak KKM dan JAKIM?

Baikla.

Doa dah baca. Bismilah pun sudah.

Bolehla lakukan sesi mengutuk dengan penuh jayanya.

Aku tengok kemain lagi NGO NGI menyalahkan Cads setiap masa. Actually bagi aku Cads memang ada salahnya. Sudahla buat salah lepas tue mangkok ayun tue berkira2 nak minta maaf pula. Menerusi kenyataan media oleh KKM semalam coklat yang ada dna tue dibuat di Malaysia. Keluaran tempatan. Bukannya keluaran import.

Aku faham.

Maksudnya coklat keluaran tempatan untuk edaran tempatan dan luar negara didapati tidak mematuhi spesifikasi halal yang sepatutnya. 

KKM dan JAKIM akan melawat operasi pengilangan coklat untuk tindakan susulan.

Nanti dulu.

Nampaknya KKM dan JAKIM cuba bermain politik dengan rakyat Malaysia.

Untuk rekod. Surat yang tersebar yang mengatakan DNA babi ada pada Cads bertarikh 27 feb 2014. Di ulangi. 27 feb 2014.

Lihat ;



Daripada 27 feb sampaila ke 22 mei 2014 apa mangkok ayun KKM dan JAKIM buat?

28 feb kriik krik krikk..

1 March krik krikk krikkk...

---- 30 March kriik krikkk kriikkk

--- 1 May krikk krikkk

22 Mei ==> Sebaran wassap setelah lama sangat melihat JAKIM dan KKM krikk krikk krikkk..

23 Mei ==> Sebaran media sosial, berita, media arus perdana..

24 Mei ==> JAKIM hero. KKM hero. Dedahkan isu CADS ada BABI. JAKIM akan bertindak. KKM akan bertindak. Yahooo.. jom saman CADS lahanat tue. Cubaan memperdayakan umat islam dengan coklat babi.

KEPALA HOTAK OTAK KAU BERJAMBUL.

Daripada 27 FEBRUARY 2014 hinggala kepada 22 Mei 2014 apa yang si mangkok ayun JAKIM dan KKM buat?

APA?

Jangan cakap korang tak dapat info ek.

Ke.. sekarang neh korang memang hanya tunggu info menerusi media sosial pula? Perghhh susah juga cik Faizah kita nak bagi maklumat dekat JAKIM dan KKM kan? Kena la sebarkan di media sosial. Kalau tidak si KKM dan JAKIM taktau. Ye tak?

Seiringan dengan pendedahan CADS ada babi, coklat2 lain juga dikatakan terdapat babi di dalamnya.
Lihat ;


Dan lagi ;




Antara info yang korang tak patut lepas pandang. Baca bawah jap ;








Secara jujurnya, aku memang aim JAKIM. Bukanla aku nak aim JAKIM melulu. Tapi aku tak boleh terima langsung cara JAKIM yang taknak ubah stail depa buat kerja. Peniaga makin lama makin canggih dalam menipu dan memanipulasikan maklumat2 berkaitan product. So JAKIM pun perlu la juga sentiasa mengemaskini cara dorang buat kerja. 

Kalau bab kepentingan umat islam JAKIM memang kemain liat nak berubah. Ada je alasan2 BODOH yang dorang akan reka untuk halalkan tindakan dorang. Tapi kalau bab anti PEMBANGKANG, anti DAP perghhhhhhhhhhhhhhhh tak cakap. LAJU NAK MAMPOS bertindak kau.

Itu yang buat aku rasa aku dah hilang kepercayaan pada JAKIM. Nak2 lagi bila babitkan soal ISLAM. Perghh cakap kencang no 1. Tapi kasino yang terpacak kat genting relax aje. Video sultan dengan parti #1881 pun relax aje. Cuba kalau rakyat yang buat? Mao ko kejar gila2. Tapi kalau pemimpin2 yang buat? Apa pula tindakan korang? Itu sebab menteri agama kantoi gunakan wang zakat untuk bayar kos guaman pun korang boleh relax2 goyang kaki lagi. Takla aku salahkan 100% kakitangan JAKIM. More kepada orang2 yang pegang jawatan2 penting dalam JAKIM la. 

Siyes aku cakap. 50% maruah umat islam dibawah tapak kaki non muslim disebabkan tindakan double standard JAKIM. So tak salah untuk aku aim JAKIM. Dia menyumbang kepada kehancuran maruah umat Islam Malaysia beb.

Ini kalau nak mengumpat JAKIM mao 10 hari tak habis2.

Tapi tolongla. Tak payah nak manipulate isu untuk tunjukkan korang tak bersalah. Rakyat bukan bodoh beb. Kalau sungguh2 nak buat kerja tak payah kita cakap, pemantauan berkala, berjadual, berterusan dan sekat coklat2 dari China yang bawa logo halal yang tak dapat dibuktikan dan tidak memenuhi spesifikasi kesihatan yang sepatutnya sudah lama diselesaikan. Tapi biasalah. Ini JAKIM kot. Ini BARISAN NASIONAL kot. Mana mungkin hak kita sebagai rakyat akan dilindungi. Nyawa rakyat macam nyamuk kot. Bukan nyawa pemimpin. Ehh geng2 pemuda UMNO dah pergi tendang pintu kilang Cads ke belum? Tak masuk berita pun. Ada gambar2 dia? Nak tengok aksi pemuda UMNO mengamok bakar kilang Cads. Pejuang islam tue beb.

KAH KAH KAH

KAH KAH KAH KAH

KAH KAH KAH KAH KAH

Kbai.

Kemaskini.

Artikel ini telah disunting pada 1.38minit 27/5/2014.

Gambar screenshot Chegubard ditarikbalik atas alasan ia dimanipulasikan. Harap maklum dan maaf di atas segala kesulitan. TQ

Share this

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...