Telegram PH http://t.me/beritapolitikmalaysia

Laporan yang tersiar tidak semestinya mewakili pandangan pihak pentadbir halaman.

Selasa, 25 Februari 2014

Jika Anwar Menjijikkan Sebab Memasuki Gereja, Ini Apa Pula? - Jawapan Untuk Ustaz Ridhuan Tee

Amboii Ustaz Ridhuan Tee. Benci nya dia kat Anwar Ibrahim. Benci sangat sampai sanggikeup mengeluarkan kenyataan2 yang tersangatlah mengarut dan tak bersesuaian langsung dengan label Ustaz yang dia miliki.

Sejujurnya.

Aku suka Ustaz Ridhuan Tee.

Dia pada aku seseorang yang baik selain dari pandangan politik dia, dia memang orang yang baik. Kalau la.. kalau la dia dapat kurangkan sikit BIAS dia dalam mengulas isu2 politik itu adalah lebih baik.

Tak minta dan tak harap pun dia untuk jadi totok pakatan rakyat. Itupun aku tak suka juga. Tapi cukupla dia bersikap adil dengan mengulas apa2 isu secara ilmiah dan fakta. Jangan asyik kondem orang berdasarkan sentimen emosi dan diskriminasi bangsa semata2.

Adoi..

Mengulas rencana URT (Ustaz Ridhuan Tee) yang disiarkan di SH semalam,

Lihat ==>  http://www.sinarharian.com.my/kolumnis/ridhuan-tee-abdullah/usah-berpolitik-di-rumah-ibadat-bukan-islam-1.253885

Ustaz tak sebut nama, tetapi semua orang tahu ia ditujukan untuk Anwar Ibrahim kerana baru2 ini Anwar la yang masuk ke gereja dan terlibat dalam PRK Kajang. Dah sah2 la Anwar yang dikecam Ustaz.

Takpela.

Sekarang aku nak tunjukkan beberapa gambar. Ini gambar pimpinan kita yang menganuti Islam dan berbangsa melayumemasuki pelbagai jenis rumah ibadat atas pelbagai tujuan dan program. Apa kata Ustaz kecam mereka juga? Bahkan, pernah, ya, pernah ye, Najib sanggup jumpa pastor di luar negara bagi menghilangkan rasa ketidakpuasan ahti masyarakat kristian kat negara neh isu kalimah Allah. Semua tahu ia dibuat bagi meraihkan sokongan dan bagi melancarkan kempen2 politik sempena pru ke 13 ketika itu. Ini pun atas nama tujuan politik juga. Kita minta Ustaz Ridhuan Tee bersikap adil dalam menilai sesuatu perkara.

Lihat ;









Nota.

Perkataan2 yang tertera di atas mana2 gambar tidak semestinya mewakili pendirian aku berhubung isu memasuki mana2 rumah ibadat bagi penganut muslim. Aku mempunyai pandangan ia dibolehkan atas nama meraikan kepelbagaian agama selagi mana ia bukan bertujuan untuk mengacau agama orang dan juga untuk melakukan perkara2 yang membatalkan akidah.

Pandangan aku.

Jika Anwar itu teruk sangat sebab memasuki gereja, bagaimana pula dengan Najib? Dan bagaimana pula dengan Rosmah?


Nak jumpa pope Vatican semata2 sanggup pakai selendang untuk tutup rambut tue. So Islam kita maksudnya ISLAM untuk tunjuk kat orang je ke? Lue fikirlah sendiri. 

Oke bai.

Share this

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...