Telegram PH http://t.me/beritapolitikmalaysia

Laporan yang tersiar tidak semestinya mewakili pandangan pihak pentadbir halaman.

Khamis, 13 Februari 2014

Adenan, Najib Dinasihatkan Jangan Memperbodohkan Rakyat Guna Nama Allah..

Tawaf 5 hari? 

Solat depan kaabah?

Satgi kang ada la umat Islam yang melalak2 sound aku. Ko neh dah kenapa. Kan dia buat benda baik tue. Urusan dia dengan Allah takpayah la nak masuk campur. Eley. Sembang la lue. Aku bukan kutuk urusan dia dengan Allah. Tapi aku menghighligtkan lakonan dia yang mana mempergunakan Islam untuk mengukuhkan lagi keputusan dorang. Kalau ia ke arah kebaikan takpe juga. Ini lebih kepada ke arah keburukkan. Memang patut kena tiaw pun.

Sekarang neh. Aku bukan peduli pun dia nak bertawaf 100 hari ke sejuta hari ke apa ke. Tapi aku bengang sebab dorang neh semua menipu rakyat tapi guna nama agama. 


Tak payah nak menipu la weh. Ko memang tahu dari awal lagi bahawa ko bakal dilantik jadi KM Sarawak. Naik atas nama hubungan kekeluarga. Bukan naik atas merit. Btw, sapa sekalipun yang naik kat Sarawak tue selagi mana dia ;

1. Tak menyiasat punca kekayaan melampau Taib Mahmud,

2. Skandal2 penyelewengan yang membabitkan Taib Mahmud dan kroni2nya,

3. Tidak membantu rakyat,

4. Tidak membersihkan gejala rasuah dalam agensi kerajaan dan swasta.

Maka, sapa2 naik sekalipun ia tetapla sia2. Macam hari neh perompak A mentadbir, esok pula perompak B then lusa perompak C. Nama perompak berbeza2, rupa pun berbeza2, tapi mereka masih lagi perompak, betul?

Jadi bila perompak diberikan amanah untuk mentadbir, wajarkah ia dirai kan?

Orang kalau dapat petunjuk di Kaabah, mula2 sekali dia mesti tinggalkan segala apa yang salah, tak betul, jahat, keji dan teruk. Dalam erti kata lain menjauhkan diri dari sebarang bentuk kemungkaran. Sekurang2nya melibatkan perkara2 yang besar. Macam merompak wang rakyat, rasuah, menipu rakyat, mencuri dan merampas tanah hak rakyat.. ini baru betul caranya ko cakap pongpang2 ko dapat petunjuk. Kalau setakat kata ko dapat petunjuk untuk menjadi KM Sarawak yang baru.. alahaiiiii.. ko tahu tong sampah tue apa? Baik ko masuk dalam tue lagi bagus daripada memperbodohkan orang guna nama agama. Jijik aku tengok, tahu tak? Jijik.

 
Orang2 bangang aka pengikut2 ko boleh la percaya drama swasta korang. Tapi silap besar la kalau ingat rakyat semua bodoh sepertimana yang ada dalam KEPALA HOTAK KAU tue.

Dapat petunjuk konon. Geli ai membacanya.

Dan aku tak aneh juga kenapa pemimpin2 BN nampak peluang untuk mempergunakan agama bagi tujuan kepentingan politik mereka. Almaklumla, sejak2 Najib mula mempromosikan dia tue alim2 depan media, kemain lagi pemimpin2 BN nampak ini satu peluang yang baru untuk tacap imej buruk masing2. Macam aku sebut tadi. Kalau kita dekatkan diri kita dengan Islam kerana IKHLAS, kerana kita sedar kita salah, itu tiada masalah. Tetapi kalau kita amek Islam, letak dia depan kita semata2 nak bagi orang sangka kita baik, bagus, betul, alim dan sebagainya (hipokrit), cara tue salah.



Najib nampak peluang tue. Maka ramai la puji pujian Najib..

 
Aku tak nampak penganjuran program ini salah. Tetapi aku nampak cara pemimpin2 BN mengayakan sikap mereka itu salah.

Mana Islam, mana solat hajat time ko merompak wang rakyat?
Mana Islam, mana solat hajat time skandal demi skandal penyelewengan didedahkan?
Mana Islam, mana solat hajat time ko slumber aje hina hudud?
Mana Islam, mana solat hajat time ko naikkan harga barang?
Mana Islam, mana solat hajat time rakyat menangis tak mampu beli rumah?
Mana Islam, mana solat hajat time korang dipalitkan dengan skandal rasuah?
Mana Islam, mana solat hajat time rakyat ditindas dengan polisi2 yang berat sebelah?
Mana Islam, mana solat hajat time rakyat mempersoalkan pembaziran pemimpin?
Mana Islam, mana solat hajat time time sebarkan fitnah dalam kempen politik korang?
Mana Islam, mana solat hajat time tak menunaikan janji bab turunkan harga kereta?
Mana Islam, mana solat hajat time orang islam dan rakyat Malaysia yang ramai merempat kat negara sendiri?

Jangan sembang kencang bab ISLAM la. Jubah ke kopiah ke solat hajat ke itu semua taktik dan strategi korang untuk memperbodohkan rakyat.


Kita kalau mengaku kita insaf, nak kembali ke jalan yang betul, perkara pertama kita buat, letak jawatan, mengaku semua kesalahan yang kita buat, masuk penjara supaya kita dapat terima hukuman yang sepatutnya dan bertaubat dari kesilapan2 lampau kita. Ini aje caranya. Takde cara lain bila ia babitkan wang rakyat. Takde cara lain bila ia babitkan air mata rakyat. Takde cara lain bila ia babitkan penindasan dan kezaliman atas rakyat.

Benda neh kalau mana2 pemimpin BN yang terlibat dalam pelbagai skandal penyelewengan tak buat, jangan sembang kencang bab Islam. Aku sebut terus terang. Getik aku menengoknya. Kejap lagi kemain lagi la media2 pro BN akan sembang kencang bab solat hajat tue. Korang tunggu dan lihat aje la. Solat hajat la sangat. Padahal solat hajat untuk promosikan diri aje yang lebihnya. Mengaku aje la woi. Ingat rakyat Malaysia neh bangang sangat?

Oke bai.

Share this

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...