Telegram PH http://t.me/beritapolitikmalaysia

Laporan yang tersiar tidak semestinya mewakili pandangan pihak pentadbir halaman.

Khamis, 10 Januari 2013

Isu Lif Halal.

Aha.

Tadi aku baca isu lif halal. Aku cuba menilai perkara ini dari kaca mata seorang pemilik hotel.

Oleh kerana ia babitkan hotel itu sendiri better duduk kat tempat pemilik hotel. Mana la tahu kot2 suatu hari nanti aku juga mampu memiliki perniagaan rangkaian hotel2 semalaysia. Pehhhhhh.. cita2 mao besar siot.

kah kah kah

Mula2 korang baca sini dulu.


TRY TO UNDERSTAND THE WHOLE ISSUE.

Apa isunya?

1. Lif ini untuk staff je.

2. Means only the staff la can use these lifs.

3. Tak related a bit pun dengan pelanggan hotel tersebut.

4. Pelanggan hotel tersebut bebas naik keluar masuk lif order arak dan blablabla ke bilik mereka dan sebagainya. Bahkan lif hotel tak suruh pun orang2 muslim tutup aurat sebelum gunakan lif yang dikhaskan untuk para pelanggan mereka.

5. Tujuan hotel asingkan lif tue aku tak sure tapi dari kaca mata pemilik hotel aku fikir ia mungkin untuk memudahkan kerja.

6. Namun ia bukan satu isu kepada para pelanggan kerana kalau ia boleh bawa barang bukan halal sekalipun bukan korang boleh naik kat lif tue oke.

7. Oleh kerana polisi tersebut takde kena mengena dengan kepentingan pelanggan maka sudah tentulah akhirnya ia bukan isu.

Mungkin ada yang ingat bahawa arak2 yang dibekalkan dalam hotel tersebut juga di angkut menggunakan tangga dan blablabla.

Mungkin ada yang ingat babi2 yang dibekalkan untuk kegunaan hotel2 itu juga di angkut menggunakan tangga dan etc.

Yang sebenarnya don't worry. Bukan ko yang angkut kan? Peduli apa korang dengan staff tue punya bidang kerja. Betul tak? Rileks sudah la.

kah kah kah

Share this

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...