Telegram PH http://t.me/beritapolitikmalaysia

Laporan yang tersiar tidak semestinya mewakili pandangan pihak pentadbir halaman.

Rabu, 26 Disember 2012

Hot : Satu kampung Bantah Ceramah PR di Kampung Mereka ! [Gambar Inside]

KAH KAH KAH

KAH KAH KAH KAH

KAH KAH KAH KAH KAH

KAH KAH KAH KAH KAH KAH

KELAKAR NAK MAMPOS. Siyes aku cakap.

KELAKAR NAK MAMPOS. 

Korang baca karangan kelakar nak mampos kat bawah neh sat ;


Tinjauan Sungai Rapat Online ke kampung Seri Indah iaitu tempat dimana pembangkang akan membuat ceramah pada malam ini mendapati tiada seorang pun penduduk bersetuju dengan ceramah berbentuk hasutan itu. [Dah confirm dia pergi interview satu rumah ke satu rumah kot. kah kah kah]



Menurut penduduk, semalam Cikgu Nazri dan beberapa orang pemimpin Pas datang mengugut penyewa rumahnya samada keluar atau membenarkan rumah tersebut dijadikan pentas ceramah. 

Difahamkan penyewa tersebut yang tidak mahu gambarnya dirakamkan takut diugut berkata, "saya tiada pilihan kerana rumah ini adalah kepunyaan cikgu Nazri Nordin, saya hanya penyewa sahaja dan jika saya tidak membenarkan rumah ini di jadikan pentas ceramah pembangkang, saya akan dihalau dan Cikgu Nazri sanggup membayar kembali duit sewa selama tidga bulan kepadanya,"

Cikgu Nazri menunjukkan segenggam wang kertas RM50 kepadanya sebagai tanda beliau banyak duit dan mampu membayar balik sewa yang dibayar oleh penyewa selama 3 bulan yang lepas sebagai gantirugi menghalau penyewa pada malam ini juga.

Menurut seorang penduduk Badariah Binti Hamzah, 64 tahun, berkata beliau tidak suka pembangkang menjadikan kempungnya sebagai tempat mereka membuat hasutan, selama ini mereka hidup dalam keadaan cukup harmoni.

Saharom bin Mohd Amin, 65 berkata beliau tidak mahu penduduk dihasut oleh pembangkang kerana perpaduan penduduk di kampung Seri Indah ini amat baik, kami tetap dengan Umno bukannya pembangkang.


Mustaffa bin Othman, 62 tahun, juga tidak merelakan kawasan perkarangan rumahnya dipenuhi dengan pembangkang dari luar. Ini akan menimbulkan ketidaktenteram penduduk di sini.



Haji Abdul Mutalib bin Haji Mansor, 66, juga tidak mahu ketenteraman dan kedamaian yang dikecapi oleh mereka sekampung selama ini akan dihancurkan dengan hasutan dari puak-puak pembangkang.




Syed Maizuri Bin Syed Abdul Rahim, 58, berkata "rumah saya terlalu hampir dengan tapak ceramah dan kemungkinan akan berlaku pergaduhan pada malam ini, saya langsung tidak bersetuju dengan ceramah berbentuk hasutan yang akan dilakukan oleh pembangkang".

Haji Ahmad Zaini, 72 tahun berkata beliau membantah sekeras-kerasnya ceramah pembangkang yang bakal dibuat di hadapan rumah saya. "Rumah saya terlalu hampir dengan tapak ceramah dan ini akan mengganggu ketenteraman saya untuk beribadah. Pembangkang sengaja untuk mengadakan ceramah mereka disini atas sifat membalas dendam terhadap YB Dato Hamidah yang telah mendedahkan isu pemberian tanag kepada cina DAP Perak"


Haji Zulkifli b. Mat Jidi, 76 pula tetap tidak bersetuju dengan pembangkang dan hati saya sudah ada pada Umno dari dulu kini dan selamanya. Saya berasal dari Lambor dana saya tahu perit jerih bagaimana orang Lambor dibawa pergi dan terus dibunuh oleh komunis begitu sahaja dan saya tidak merelakan anak cucu saya mengalami nasib yang sama seperti orang terdahulu.



Tinjauan Sungai Rapat Online di kampung Seri Indah sebentar tadi  mengesahkan kenapa nama kampung tersebut dinamakan dengan "Seri Indah". Sesuai dengan namanya, persekitarannya cukup harmoni, tiada bunyi bising langsung, yang dengar hanyalah kicauan burung dan ayam serta itik sahaja.

Bayangkanlah jika pembangkang dapat buat ceramah pada malam ini sudah tentu bising dibuatnya dan ini boleh mengganggu ketenteraman awam penduduk dikawasan ini.

Difahamkan tiada seorang pun penduduk kampung ini menyokong pembangkang, bagaimana pembangkang boleh mengadakan ceramah dikawasan yang tidak menyokong mereka.


Penduduk ada hak untuk mempertahankan kampung mereka daripada dicerobohi oleh manusia yang tidak bertamaddun seperti Pas, DAP dan PKR.

Jika pihak polis membenarkan juga penduduk bertekad akan membuat sesuatu yang lebih jauh demi menjaga kampung mereka.

Tinjauan Sungai Rapat Online di kampung Seri Indah sebentar tadi  mengesahkan kenapa nama kampung tersebut dinamakan dengan "Seri Indah". Sesuai dengan namanya, persekitarannya cukup harmoni, tiada bunyi bising langsung, yang dengar hanyalah kicauan burung dan ayam serta itik sahaja. <-- KAH KAH KAH KELAKAR NAK MAMPUS punya blogger umno. Buat lawak plak dia.

Syed Maizuri Bin Syed Abdul Rahim, 58, berkata "rumah saya terlalu hampir dengan tapak ceramah dan kemungkinan akan berlaku pergaduhan pada malam ini, saya langsung tidak bersetuju dengan ceramah berbentuk hasutan yang akan dilakukan oleh pembangkang". <-- kah kah kah woitttt pakcik. Ko cakap je la memang nak buat provokasi pun malam karang. Kan senang.


Difahamkan penyewa tersebut yang tidak mahu gambarnya dirakamkan takut diugut berkata, "saya tiada pilihan kerana rumah ini adalah kepunyaan cikgu Nazri Nordin, saya hanya penyewa sahaja dan jika saya tidak membenarkan rumah ini di jadikan pentas ceramah pembangkang, saya akan dihalau dan Cikgu Nazri sanggup membayar kembali duit sewa selama tidga bulan kepadanya," <-- Apa punya karangan la neh. Dengan rumah2 aku sekali tergelak. Runtuh karang tatau dah nak duduk kat mana. Karangan neh bangang. Macam la cikgu nazri tue ada banyak rumah. Macam la susah nak detect rumah mana yang akan dijadikan lokasi ceramah. Kalau cikgu nazri dan pas baca dah tentu2 dorang tahu rumah yang mana satu. Sama juga tetap kena ugut kalau betul la jalan cerita di atas. BANGANG.

KAH KAH KAH

Saharom bin Mohd Amin, 65 berkata beliau tidak mahu penduduk dihasut oleh pembangkang kerana perpaduan penduduk di kampung Seri Indah ini amat baik, kami tetap dengan Umno bukannya pembangkang. <-- Kata satu kampung tolak pembangkang. Dah tue mestilah ceramah kosong kan. Nak takut apa lagi? kah kah kah.

Kesimpulannya, keseluruhan cerita di atas bangang. Sama bangang dengan yang menulis karangan tersebut. Apa pun kita tunggu malam neh. Kalau ada je provokasi, salahkan je pembangang2 tersebut.

kah kah kah 


Share this

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...