Telegram PH http://t.me/beritapolitikmalaysia

Laporan yang tersiar tidak semestinya mewakili pandangan pihak pentadbir halaman.

Khamis, 27 Disember 2012

Hasan Ali minta Hadi bertaubat !

Dah sampai macam neh. Kalau sampai macam neh pun geng2 UG nak defend Hasan Ali.. hehehehe tak tatau le aku nak kata apa lagi.


kah kah kah

Presiden Gerakan Memartabatkan Umat (JATI) Datuk Dr Hasan Ali meminta Presiden PAS, Datuk Seri Abdul Hadi Awang tampil memberi penjelasan segera kepada umat Islam dan menarik balik amanatnya - yang dibuatnya dalam satu ceramah di Banggol Peradong, Terengganu pada 1981- serta bertaubat.

Hasan, yang pernah menjadi exco agama kerajaan negeri Selangor, berkata penjelasan itu penting agar tiada lagi perbuatan yang menyalahi akidah berlaku di kalangan penyokong parti kerana ia dilihat lebih memudaratkan daripada kebaikan.
    
Atas faktor itu juga, beliau mendesak Abdul Hadi agar tidak mengambil sikap berdiam diri dan membiarkan perkara itu menjadi rumit.
    
"Malahan kita juga sedia untuk menganjurkan muzakarah antara ulama PAS dan memanggil ulama dari luar negara untuk membincangkan soal amanat Haji Hadi itu," katanya kepada pemberita semalam.
Sumber :  http://www.malaysiakini.com/news/217480

TGHH tiada keperluan untuk menjawab isu yang dah selesai. Rujuk sini. Macam aku kata, benda neh dah ada settlement. Kalau benda yang belum settle, ko nak pongpang2 menyalak, marah dan sebagainya dipersilakanlah. Tapi benda dah settle, dah ada keputusan so buat apa ko nak pongpang2 lagi?

Berdiam diri TGHH tue bagus dan betul. Sebab apa? Sebab dia dah tak sebarkan apa2 lagi dah. Yang sebarkan dan war2 tue puak2 korang. Tak faham2 lagi ka? Ada nampak TGHH ke hulu ke hilir bercerita bab amanat tue? Takde pun.

Tapi sapa yang ke hulu ke hilir bercerita bab tue?

UMNO.

Oke yang kedua sapa?

UMNO.

Oke yang ketiga sapa pula?

UMNO.

Owh oke. Yang keempat sapa pula? Takan ko nak bagi jawapan UMNO lagi?

MEMANG UMNO PUN.

Arh sudah. Seme UMNO yang sebarkan tapi PAS pula kena jawab?

KEBODOHAN APAKAH ITU?

Majlis fatwa dan TGHH dah berjumpa dan bermuzakarah. Maka penyelesaian sudah wujud. Titik. TGHH tak ulas apa2 lagi dah mengenai keputusan majlis fatwa selepas itu maka itu memberikan persepsi bahawa TGHH menghormati keputusan tersebut. [Ketika ini ditulis TGHH belum memberikan respon balas].

Macam neh pun tak faham2 lagi ka?

Lagipun korang neh faham ia dari konteks yang salah. Tiada kafir mengkafirkan umno dalam teks tersebut. Yang ada hanyalah korang yang terasa dikafirkan. Takpela. Sendiri makan cili, sendiri la rasa pedasnya. Bagi aku dalam amanat haji hadi tue, terasa dikafirkan hanyalah isu kecik. Benda takde isu.

Tetapi dalam amanat haji hadi tue kalau ia diteruskan memang akan memberikan impak besar kepada mereka2 yang bukan islam. Itu menunjukkan tahap pemikiran PAS ketika itu. Tak bagus untuk PAS kini. PAS kini lebih matang bahkan terbuka. Jadi ia boleh dimuziumkan. Oleh kerana ia sudah lama tidur, tak payah la umno sibuk2 nak kejutkan dia.

Yang sebenarnya taktik umno kejutkan dia bukan apa.. bukan mereka tatau bahawa pas tak kafirkan dorang. Dorang tahu cuma nya dorang nak rakyat malaysia focus bab amanat tue.. supaya orang2 bukan islam jadi takut dan cuak dengan pas. Inilah pas dulu2. Berhati2 dan undila bn. Hehehe. Taktik tak berjaya beb. Cari la idea lain oke.

kah kah kah

Share this

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...