Telegram PH http://t.me/beritapolitikmalaysia

Laporan yang tersiar tidak semestinya mewakili pandangan pihak pentadbir halaman.

Isnin, 3 September 2012

PDRM tubuh pasukan khas untuk buru "punggung orang".


Sengal.

Dasar pemalas.

Macam neh pun nak tubuhkan pasukan khas? Dah sengkek sangat ke penyiasat2 dalam PDRM tue? Kot dah sengkek meh aku tolong. Bagi cepat selesaikan kes. Kalau tidak meleret2 larh keluar masuk berita untuk tanam persepsi.

Budak yang memberak kat muka najib tue seorang student. Dia dah terminated dah account facebook dia. Dia guna nama account alice sakai. Dia tak suka najib dan rosmah. Walaupun perbuatan memberak itu tidak manis dilakukan ditambah2kan lagi membuka seluar tetapi takpayah lah nak masukkan dia ke dalam penjara.

Habis2 kuat pun buat lah sesi kaunseling. Ajar dia elok2. Suruh dia melihat icon politik yang betul. Jangan ingat apa yang geng2 sebelah sana buat seperti ;

1. Tunjuk bontot

2. Kencing atas poster tuk guru

3. Koyak harakah ramai2

4. Pijak gambar pemimpin pembangkang

5. Menteri tunjuk fuck

6. Perdana menteri cakap orang haram jadah

Pihak sebelah sini pun boleh buat. Disebabkan dia tersalah pandang icon maka dia pun tersalah ketika bertindak. Takde hal. Takde yang maksum. Polis tak tangkap pun mereka2 yang melakukan perkara yang lebih dasat dari dia so takde sebab polis patut diizinkan tangkap budak neh.

Perbuatan ammar neh aku tak sokong tetapi tidak bererti polis berhak tangkap dia. Hehehe. Jelas tak pendirian aku. Oleh kerana polis tak tangkap mereka2 di atas maka bersikap la adil. Jangan juga tangkap budak ammar neh.

Bercakap pasal seorang peserta bersih lelaki dan perempuan yang pijak gambar najib tue. Alahai.. lemah gemalai jek aku tengok apa yang dorang buat. Tapak kaki aku neh hah dah nak tercabut. Ketawa tak henti2. Dah takde kerja sangat ke apa PDRM? Bersepah penjenayah kat malaysia neh patut ko tahan dan buru, budak dua ekor tue juga ko cari beria2? 

Pijak gambar piem depan2 memang nampak tak patut tapi ia bukan merupakan satu jenayah. Pijak gambar piem belakang2 apatah lagi. Ini perlu dikawal sebab sesama mereka ada penyokong. Jika hari neh aku pijak gambar pemimpin ko, ko sakit ahti, esok lusa ko pula pijak gambar pemimpin aku dan ia akan mengundang provokasi plus perbalahan sesama kita. So ia meleret ke satu pergaduhan tanpa tujuan sedangkan itu bukan matlamat kita.

Kita bukan nak bertanding siapa paling hebat dalam memijak gambar sesiapa sebaliknya kita cuma nak bertanding polisi siapa, fakta siapa, hujah siapa yang paling betul dan paling dekat dalam memajukan negara dan rakyat sekaligus, tue jek.

Jadi tak payah lah buru mereka juga. Lagipun sebelum2 neh bersepah gambar pemimpin pr kena pijak. Seingat aku tiada sesiapa di antara mereka pernah buru. Jadi apa yang membezakan itu dengan neh? Lim guan eng pemimpin juga. Nik aziz pun pemimpin. Dah kalau yang pijak pemimpin pr tak kena buru pasai pa yang pijak pemimpin bn kena buru? Tak cerdik tu.

Berkenaan isu bendera. Idea. Memberikan idea bukan merupakan satu kesalahan disini. Kenapa nak anggap seme idea = provokasi pula. Macam aku bagi idea elok sangat la lagu negaraku ditukarkan lirik. Buat lirik kemalaysian sebab aku tak nampak kemalaysian dalam lagu tersebut.

Tetapi dalam satu2 idea kita boleh setuju dan boleh tidak setuju. Kalau rasa2 tak setuju nyatakan pendirian dan hujah. Kalau rasa ada yang tak betul kat mana2, betulkan. Oleh kerana kedua2 pihak bertembung yang mana satu cakap A dan satu cakap B maka pihak C macam kita neh perlu diwujudkan. 

Task force untuk siasat kesahihan citer mengenai jalur gemilang dan kaitan nya dengan israel, yahudi dan amerika serta kaitan sang saka malaya dengan kegemilangan melayu dan nusantara perlu diwujudkan. Kita perlu siasat dan sebarkan apa yang kita dapati hasil dari penyiasatan tersebut. 

Betul ke gunakan jalur gemilang mengyahudikan, mengUSAkan dan mengISRAELkan kita dan betul ke tanpa sang saka malaya kita tak hargai pejuang2 tokoh kemerdekaan dan tak cukup nusantara lagi? Betul ke wajib merah putih dan blalabla membuktikan yang kita ada jati diri dan tanpanya kita mampos? Yang tue kita buat pasukan khas baru ada logiknya polis weh.

Share this

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...