Telegram PH http://t.me/beritapolitikmalaysia

Laporan yang tersiar tidak semestinya mewakili pandangan pihak pentadbir halaman.

Selasa, 27 Mac 2012

Hishamuddin baru bangun tidur.


Ahli politik di negara ini diminta melaporkan kepada pihak polis sekiranya merasakan diri mereka terancam, kata Menteri Dalam Negeri Datuk Seri Hishammuddin Tun Hussein.
    
Beliau berkata kegagalan ahli politik berbuat demikian menyebabkan pihak polis sukar menjamin keselamatan mereka terutamanya ketika menghadiri ceramah umum di seluruh negara.

"Polis adil memastikan keselamatan mereka (ahli politik).. ketua pembangkang, anak kepada ketua pembangkang sekalipun, jika rasa tidak selamat mereka boleh memohon sendiri kepada polis, saya sendiri memberi jaminan.

"Tetapi jika tidak dimaklumkan dan sesuatu berlaku, ini tidak boleh salahkan pihak polis," katanya kepada pemberita di lobi Parlimen hari ini.
    
Mengenai kejadian Timbalan Menteri Pelajaran Datuk Dr Wee Ka Siong 'diserang' di perhimpunan pendidikan Cina di Kajang semalam, Hishammuddin berkata sekiranya polis dimaklumkan terlebih dahulu kehadiran Wee di perhimpunan itu, beliau yakin kejadian itu dapat dielakkan. -MKINI-

Baru bangun lebih baik daripada tidak bangun2 langsung. Walaupun bangun disebabkan pemimpin bien kena serang tapi okey juga sebab akhirnya dia terpaksa bangun. Walaupun hishamuddin agak lambat nak melindungi pemimpin pembangkang tetapi itu lebih baik daripada dia takmo melindungi langsung. 

Apa yang berlaku terhadap pegawai dsai, nurul izzah, yb2 pr yang di ugut melalui peluru dan sms dan risalah, adalah tindakan ganas penyokong kerajaan dan sememangnya wajar dilindungi keselamatan pemimpin2 pr.

Dan aku mohon agar hishamuddin panjangkan jaminan keselamatan terhadap kedua2 belah penyokong pr dan bien pula. Aku tak kata penyokong2 bien akan dibelasah oleh penyokong2 pr tapi bertindak adil pun takde masalah. Kang depa kata aku bias pula minta lindungi keselamatan pr je pun susah juga. Perlunya jaminan keselamatan dari polis bila berpolitik di malaysia neh sebab apa? Sebab penyokong bien suka main kasar, samseng dan ganas. Siyes. Bukan tuduhan tapi kita tengok sejarah lampau. Kita belajar dari sejarah beb.

Depa suka tikam belakang, pukul curi, lepas bantai cabut dan lari. Ini satu ancaman kepada penyokong2 pr sebenarnya sebab kita suka berdebat dan berhujah depan2, tapi kalau tiba2 penyokong bien tah datang dari mana dok pukul curi pun bahaya juga pada keselamatan kita kan? Sapa nak mati sebab berpolitik? Aku takmo. Hope hishammuddin buat jaminan macam neh. Jaminan semua pemain2 politik akan dilindungi tanpa kira politik.

Ameno : Politik samseng ada di mana2.

Share this

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...