Telegram PH http://t.me/beritapolitikmalaysia

Laporan yang tersiar tidak semestinya mewakili pandangan pihak pentadbir halaman.

Ahad, 24 April 2011

Betul ke ada orang boleh view profile kita?

Perasan tak semenjak dua menjak profile facebook kita ditagged dengan event macam kat bawah neh ;


Kononnya kita boleh tahu sapa yang jenguk profile kita. Malahan kita juga boleh kesan sapa yang paling yang blocked kita dari profile mereka. Betul ke benda alah neh? Sebenarnya tak betul. Ini adalah SPAM. Facebook menjelaskan bahawa ;

1. tiada aplikasi yang boleh buat kita tahu sapa yang view profile kita

2. tiada aplikasi yang boleh buat kita tahu sapa yang blocked kita.

Kat bawah neh kenyataan dari facebook faq yang aku petik ;


Kalau nak tahu benda neh asyik gangu kita berkali2 kalau kita tak layan @ ingore untuk buat benda neh. So apa yang perlu korang buat ialah report aplikasi neh. Selagi korang tak remove, report dan block sekali itulah benda neh akan SPAM facebook korang tanpa henti. Kalau korang tak join @ ingore pun dia masih gangu. Kalau korang fikir, arhh takpelah aku klik yes je lah benda neh akan berhenti maka korang silap. 

Korang pula akan menjadi SPAMMER dan mengangu kehidupan orang lain tak pasal2 dan mungkin jadi bahan orang untuk maki korang. So cara  terbaik remove, report dan BLOCK. Kalau tak ia akan mengangu. Satu hari dekat berpuluh2 benda neh muncul kat notification aku. Nasib baik notifation dah tak macam dulu. Kalau tak lagi pening nak layan.



Ameno : Aku baru lepas remove event. Tapi aplikasi yang nak direport tue baru nak dicari, untuk diblocked terus dari fb aku. Semak je weh.

Share this

2 Responses to " Betul ke ada orang boleh view profile kita? "

Sebarang cadangan, kritikan, tempahan iklan dan segala berita boleh je hubungi saya di sini orderonline2010@gmail.com

Segala penulisan di dalam blog ini mewakili pandangan peribadi saya [dan beberapa penulis lain] dan bukan mewakili mana2 parti/pemimpin/ataupun mana2 individu.

Segala komen yang anda tulis di sini tidak menjadi tanggungjawab penulis jika berlaku apa2 perkara kelak. Sendiri komen sendiri tanggung.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...