Telegram PH http://t.me/beritapolitikmalaysia

Laporan yang tersiar tidak semestinya mewakili pandangan pihak pentadbir halaman.

Rabu, 23 Februari 2011

Pentadbiran UPM terpaksa mengalah akhirnya..




Kat atas neh dua petikan berita mengenai pro-mahasiswa di UPM ;


1. Nampaknya pentadbiran upm dah tarikbalik keputusan membatalkan kemenangan pro-m


2. Kenapa? Sebab ada campurtangan dari kementerian pengajian tinggi.[rujuk perkara di atas]


3. prk kampus sepatutnya telus dan pentadbiran upm tiada hak waima satu sen sekalipun utk memaksa mahasiswa menyokong perkara yang mereka mmg tak rela sokong.


4. pentadbiran upm nampaknya kini bersikap lebih terbuka berbanding tahun-tahun lepas. Mungkin terkesan dari revolusi asia barat kot? Heh.


5. Walau apa pun, tahniah lah. Mungkin ini langkah permulaan utk pro-m bertapak di upm. Dan seharusnya langkah ini di ikuti oleh uitm juga. Pihak yang tidak dikritik bukan lah bererti mereka sempurna [uitm] tetapi mereka mungkin takutkan realiti apabila terpaksa berhadapan dengan kritikan. Heh

6. Mahasiswa yang berjaya terpilih menjadi wakil pelajar [mpp] haruslah pandai menggunakan peluang yang ada untuk membawa isu-isu setempat [universiti kawasan] yang relevan dengan kehendak mahasiswa. Jangan pula citer pasal isu nasional kat kampus padahal benda tue sedikit pun tak membantu penambaikkan kampus setempat itu sendiri. Heh


Ameno : Malaysia akan revolusi juga.. cuma taktahu bila.. bn akan ditumbangkan tanpa kompromi lagi..

Share this

4 Responses to " Pentadbiran UPM terpaksa mengalah akhirnya.. "

  1. As'salam,

    Alhamdulillah UPM telah menyerah kepada tuntutan mahasiswa/siswi. Pro Mahasiswa telah berjaya menerajui MPP UPM.

    Tahniah kepada Datuk Saifuddin Abdullah, Timbalan Menteri Pengajian Tinggi yang masih menjunjung hak pelajar Universiti. Beliaulah satu-satunya Timbalan Menteri yang masih consistent dengan perjuangan beliau yang mahu pelajar U diberi kebebasan dan memansukhkan akta universiti dan kolej yang diperkenalkan oleh Dr Mahathir. Semoga hayat politiknya panjang.

    Cucu Cicit Bani Adam

    BalasPadam
  2. X bole pakai punye budak2 pro M.. dah lar smlm wat kecoh2 depan pejabat pendaftar. berasak2 nak masuk dlm pejabat pendaftar. bile permin dah pecah sume lari lintang pukang.. tau takut bile buat salah. nie nak salahkan org lain pulak. pikir lar sendiri.

    BalasPadam
  3. X bole pakai punye budak2 Pro M.. dah lar smlm wat kecoh2 depan pejabat pendaftar UPM. berasak2 nak masuk dlm pejabat pendaftar. bile cermin dah pecah sume lari lintang pukang.. tau takut bile buat salah. nie nak salahkan org lain pulak. pikir lar sendiri.

    BalasPadam
  4. http://www.facebook.com/video/video.php?v=1608079524095&oid=199971253353701&comments

    BalasPadam

Sebarang cadangan, kritikan, tempahan iklan dan segala berita boleh je hubungi saya di sini orderonline2010@gmail.com

Segala penulisan di dalam blog ini mewakili pandangan peribadi saya [dan beberapa penulis lain] dan bukan mewakili mana2 parti/pemimpin/ataupun mana2 individu.

Segala komen yang anda tulis di sini tidak menjadi tanggungjawab penulis jika berlaku apa2 perkara kelak. Sendiri komen sendiri tanggung.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...