Telegram PH http://t.me/beritapolitikmalaysia

Laporan yang tersiar tidak semestinya mewakili pandangan pihak pentadbir halaman.

Selasa, 8 Disember 2020

PAS Tidak Derhaka, Kesian PAS Kena Game Dengan UMNO - SU Razman.

POLITIK | Fairuz Hafiizh Othman yang juga Setiausaha politik kepada pesuruhjaya PAS Perak menafikan dakwaan bahawa PAS derhaka kepada Sultan Nazrin Shah kerana membatalkan rancangan mengadap baginda di Istana Kinta, Ipoh yang dijadualkan jam 3 petang tadi.



Menurutnya, PAS bertindak membuat keputusan untuk tidak menghadap sultan kerana masih belum membuat keputusan berhubung isu jawatan menteri besar di negeri itu.

Selain itu, Fairuz juga mendakwa UMNO telah mempermainkan PAS.

Baca kenyataan penuh Fairuz dibawah ini;

Fairuz Hafiizh Othman | Dah tersebar kononnya PAS Derhaka Sultan.. Sultan rilek je tak sebut apa pun..

TS Anuar Zaini mewakili istana di khabarkan memanggil pimpinan PAS melalui satu panggilan segera hari ini. PAS Perak belum bersedia dengan keputusan. Maka PAS Perak memaklumkan ketidaksediaan tersebut.

PAS Pusat sedang berusaha cari jalan terbaik menyatukan melayu Islam. Silap percaturan.. Penyatuan musnah. Percaturan di Perak akan menentukan percaturan di negeri lain.

Hanya PAS berada antara PN dan MN. Sebab itu langkah PAS mesti tenang dalam mengimbangi persaingan PPBM dan UMNO. PAS tak boleh terheret sama dalam polemik perpecahan ini.

Sewajarnya kita semua letakkan keyakinan untuk usaha menghalang dari runtuhnya penyatuan ummat melayu islam khasnya di Perak.

Dari awal PAS cuba perteguhkan penyatuan ini. Usul yg di bawa umno di sokong oleh PAS.. Malangnya UMNO yg tak sokong... Kesian PAS... kena game dengan umno..

Sudahnya apabila keadaan semakin parah.. PAS yg cuba mendamaikan di persalahkan...

InsyaAllah PAS yg sangat kuat berpegang dengan adat Melayu bersendikan Islam tidak sama sekali membelakangkan istana. PAS mahu mengadap Tuanku dengan persediaan yg rapi kerana tingginya penghormatan PAS kepada istana.

PAS tidak mahu mengecewakan Tuanku jika hadir tanpa sebarang keputusan yg memuaskan hati baginda. Islam mendidik kepimpinan PAS menghormati institusi istana kerana mereka payung agama.. - 8 Disember 2020

Share this

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...