Telegram PH http://t.me/beritapolitikmalaysia

Laporan yang tersiar tidak semestinya mewakili pandangan pihak pentadbir halaman.

Khamis, 27 Februari 2020

Sabar Tun, Tunggu Titah Agong Dulu - Aktivis Rakyat.

Edy Nor Redzuan | 𝗔𝗱𝗮𝗸𝗮𝗵 𝗧𝘂𝗻 𝗖𝗲𝗺𝗮𝗿 𝗪𝗶𝗯𝗮𝘄𝗮 𝗬𝗗𝗣 𝗔𝗴𝗼𝗻𝗴?

1. Sebagai Perdana Menteri interim, Tun tidak layak sama sekali untuk menentukan bagaimana PM ke-8 dipilih dari kalangan mereka yang punya sokongan.

 


2. Perdana Menteri interim hanya bertindak sebagai pelaksana sahaja dengan kuasa yang terhad di bawah perkenan DYMM YDP Agong.

3. 𝗔𝗱𝗮𝗸𝗮𝗵 𝗸𝗲𝗿𝗮𝗻𝗮 𝗴𝗮𝗴𝗮𝗹𝗻𝘆𝗮 𝗽𝗲𝗹𝗮𝗻 𝗞𝗲𝗿𝗮𝗷𝗮𝗮𝗻 𝗣𝗲𝗿𝗽𝗮𝗱𝘂𝗮𝗻 (𝗨𝗚) 𝘆𝗮𝗻𝗴 𝗱𝗶𝗯𝗲𝗻𝘁𝗮𝗻𝗴 𝗼𝗹𝗲𝗵 𝗧𝘂𝗻 𝗱𝗶 𝗜𝘀𝘁𝗮𝗻𝗮 𝗽𝗮𝗴𝗶 𝘁𝗮𝗱𝗶, 𝗹𝗮𝗻𝘁𝗮𝘀 𝗧𝘂𝗻 𝗯𝗲𝗿𝗴𝗲𝗴𝗮𝘀 𝗺𝗲𝗻𝘆𝗲𝗿𝘁𝗮𝗶 𝘀𝗲𝗺𝘂𝗹𝗮 𝗕𝗲𝗿𝘀𝗮𝘁𝘂 𝗱𝗮𝗻 𝗰𝘂𝗯𝗮 𝗽𝘂𝗹𝗮 𝗹𝗮𝗸𝘀𝗮𝗻𝗮 '𝗽𝗲𝗹𝗮𝗻 𝟮 𝗠𝗮𝗰' 𝗱𝗶 𝗣𝗮𝗿𝗹𝗶𝗺𝗲𝗻?

4. Persidangan Majlis Raja² yang pada mulanya dimaklumkan bersidang esok selepas solat Jumaat, telah pun diawalkan ke sebelah pagi.

5. Adakah kerana Tun menghidu sesuatu bakal berlaku di istana pada sebelah petang, maka Tun terus sailang dengan meminta supaya keputusan PM ditentukan di Parlimen?

6. Perkara paling lucu ialah 𝗧𝘂𝗻 𝘁𝗲𝗹𝗮𝗵 𝗺𝗲𝗺𝗽𝗿𝗼𝗺𝗼𝘀𝗶 𝗧𝗮𝗻 𝗦𝗿𝗶 𝗠𝘂𝗵𝘆𝗶𝗱𝗱𝗶𝗻 𝗬𝗮𝘀𝘀𝗶𝗻 𝘂𝗻𝘁𝘂𝗸 𝗱𝗶𝗽𝗶𝗹𝗶𝗵 𝗺𝗲𝗻𝗷𝗮𝗱𝗶 𝗣𝗠𝟴 𝗺𝗲𝗹𝗮𝗹𝘂𝗶 𝗣𝗮𝗿𝗹𝗶𝗺𝗲𝗻 𝗽𝗮𝗱𝗮 𝟮 𝗠𝗮𝗰 𝗻𝗮𝗻𝘁𝗶. 𝗜𝗻𝗶 𝗯𝘂𝗸𝗮𝗻 𝗿𝗮𝗻𝗰𝗮𝗻𝗴𝗮𝗻 𝗿𝗲𝗮𝗹𝗶𝘁𝗶 𝘄𝗮𝗵𝗮𝗶 𝗧𝘂𝗻, 𝗶𝗻𝗶 𝘀𝗼𝗮𝗹 𝘁𝗮𝗻𝗮𝗵𝗮𝗶𝗿 𝘁𝗲𝗿𝗰𝗶𝗻𝘁𝗮 𝘆𝗮𝗻𝗴 𝘀𝗲𝗱𝗮𝗻𝗴 𝗱𝗮𝗹𝗮𝗺 𝗸𝗲𝗵𝗮𝗻𝗰𝘂𝗿𝗮𝗻 𝗱𝗲𝗸 𝗽𝗲𝗻𝗴𝗸𝗵𝗶𝗮𝗻𝗮𝘁𝗮𝗻.

7. Menjadi persoalan, di manakah janji² manis Tun yang berpuluh kali menyebut peralihan kuasa hanya akan berlaku dari Tun kepada Anwar Ibrahim? Adakah Tun mudah lupa?

8. Cukup-cukuplah Tun. Kalau pun benar Tun memang tidak pernah terniat untuk bersetuju jadikan Anwar Ibrahim PM ke-8, janganlah hingga tergamak sailang kuasa YDP Agong.

9. Berilah ruang kepada Majlis Raja-Raja bersidang terlebih dahulu, dan biarlah YDP Agong yang selesaikan kemelut ini.

10. Atau adakah sesuatu yang Tun risaukan akan berlaku pada petang Jumaat ini, hinggakan Tun dilihat cuba membeli masa sehingga Isnin?

Daulat Tuanku

Sekian

𝗘𝗱𝘆 𝗡𝗼𝗼𝗿 𝗥𝗲𝗱𝘂𝗮𝗻
Aktivis Blogger

#KekalkanMandatRakyat

Share this

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...