Telegram PH http://t.me/beritapolitikmalaysia

Laporan yang tersiar tidak semestinya mewakili pandangan pihak pentadbir halaman.

Selasa, 13 November 2018

Netizens Tuduh Lim Guan Eng Tertidur Di Parlimen Lagi Hari Ini, Kali Ini Siap Terlentok!

SOSMED | Semalam Ahli Majlis Tertinggi UMNO Tan Sri Annuar Musa mempertikaikan Menteri Kewangan Lim Guan Eng kerana tertidur di Parlimen semasa sesi perbahasan sedang berlangsung.

Annuar menulis,"Menteri Kewangan Bayangan BN sedang membahaskan BAJET 2019 mengemukakan Initiatif Ekonomi Rakyat (IER)/@bajetalternatif.. Menteri Kewangan Kerajaan tertidur atau terus tertidur??," soalnya dalam satu kenyataan.


Mengikut waktu gambar disebarkan, Lim Guan Eng dipercayai tertidur pada waktu tengahari.

Lim Guan Eng kemudiannya menjadi sasaran kritikan di laman sosial kerana aksi tidurnya yang disebarkan oleh Annuar Musa itu.

Bagaimanapun penyokong Pakatan Harapan mempertahankan menteri mereka dengan alasan lebih baik tertidur di Parlimen daripada mendapat menteri yang suka mencuri dan merompak wang negara.


Lim Guan Eng juga tidak berdiam diri selepas dikritik Annuar Musa.

Lim berkata meskipun beliau terlelap sekejap kerana matanya yang kurang sihat tetapi beliau tetap mencatat nota-nota penting sepanjang perbahasan berlangsung. 

Malahan Guan Eng turut menempelak Annuar Musa kerana mempersoalkan isu yang remeh.

"Mata saya sedikit kurang sihat seperti sesi Parlimen yang lepas, tetapi masih hadir perbahasan Parlimen untuk dengar ucapan wakil Ketua Pembangkang @Khairykj, dan sempat catit nota sambil rehatkan mata. Takkan Setiausaha Agung UMNO @AnnuarMusa hilang modal politik cari isu macam ini," kicaunya di Twitter.

Hari ini seorang penyokong BN yang dikenali sebagai Muhsin Lateff pula menyebarkan gambar Lim Guan Eng yang tertidur sambil kepalanya terlentok ke belakang.


"Alasan apa pula hari ini," katanya di post tersebut.

"Kalau macam ini sakit tengkuk, tak pun sakit kerongkong," sindir Freddie Aziz.

"Dok fikir pasal apa USD1 = RM4.20," respon Sekupang Dua pula.

Bagaimanapun serangan dan kecaman yang diterima oleh Lim Guan Eng pada hari ini tidaklah setular dan sehebat semalam. - 13 November 2018.

Share this

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...