Telegram PH http://t.me/beritapolitikmalaysia

Laporan yang tersiar tidak semestinya mewakili pandangan pihak pentadbir halaman.

Selasa, 13 Februari 2018

Najib, Lebih Baik Diam Atau Ajak Je Hadi Tu Pergi Memancing - Hanipa Maidin.

Oleh : Ahli Parlimen Sepang/Hanipa Maidin
 

MO1 - lebih baik diam lah atau ajak Yb Marang pergi mancing lah !!!

1. Kesian MO1. Mesti berpeluh-peluh nak cuba yakinkan anak muda dan para belia untuk tonjolkan kononnya Kerajaan dia baik - lebih baik dari Tun M.

2. Antara lain dia kata susah untuk parti sarkas nak tipu dalam undang-undang pilihanraya yang makin ketat. Jika pilihanraya tipu, takkan lah parti sarkas kalah di Selangor, Penang dan Kelantan.



3. Dia juga kata anak muda tak usah takut sekarang.. dia lebih terbuka. Tak tangkap anak muda yang kritik Kerajaan guna ISA melalui operasi Lalang.

4. Maaflah kena jawab hujah tak cerdik ni. Kalau setakat berani hentam Tun M jauh-jauh dan takut nak berdebat secara berdepan.. lebih baik diamlah atau ajak YB Marang pergi mancing lah.

5. Oh pilihanraya tak tipu ya.. sebab tu lah Selangor, Penang dan Kelantan parti sarkas kalah ya. Senang je nak jawab. Kalah tu bukan kerana tak tipu. Tapi, dah tipu pun masih kalah juga. Jika tak tipu dan pilihanraya lebih adil dan bersih, lagi teruk lah parti sarkas kalah dan mungkin bukan setakat negeri, peringkat pusat pun kalah.

6. Anak muda tak perlu takut kepada ISA atau Operasi Lalang ya. Lah lagi mudah nak jawab. Masa ISA dan Operasi Lalang tu, Mr. ada dalam Kabinet tak masa tu? Jika ada, setuju tak ISA dan Operasi Lalang tu? Jika setuju, please tutup mulut lah, jangan cakap, buat malu je. Jika tak setuju, ada bersuara tak? Dan kenapa tidak letak jawatan dan protes?

7. Ya, setuju Mr. hapuskan ISA. Tapi di bawah rejim Mr. lagi teruk. Ada SOSMA yang lagi teruk dari ISA. Ada POTA ada POCA - yang ada di dalamnya ruh jahat ISA. Dan yang lebih teruk lagi Mr. juga buat Akta MKN - rampas kuasa YDPA terang-terang. So, jangan ingat semua rakyat macam parti suci Pak Aji yang Mr boleh temberang lah. Sori mori lah. Ginilah, rasa dah boleh dah slow- slow paket barang nak bawa keluar dari Putrajaya Mr.- jangan lupa bawa Mrs sekali ya dan pembantu Mrs yang jantan agak rajin juga mengomel tu.

Share this

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...