Telegram PH http://t.me/beritapolitikmalaysia

Laporan yang tersiar tidak semestinya mewakili pandangan pihak pentadbir halaman.

Jumaat, 17 Mac 2017

Gambar-Gambar Penerima BRIM Ipoh Yang Terpaksa Beratur Lama-Lama Disebabkan MCA...

Kenapa diberi secara manual sedangkan ada cara yang lebih memudahkan orang awam untuk menerima BRIM 2017. Ini la yang menjadi persoalan rakyat Malaysia ketika ini.

Jika sebelum ini kami mendedahkan bagaimana terseksanya penerima-penerima BRIM Batu Gajah yang terpaksa menunggu lama-lama untuk mendapat bantuan BRIM 2017, kali ini kami menerima info dari Ahli Parlimen Ipoh Barat, Thomas Su bahawanya situasi yang lebih kurang serupa juga dirasai oleh penerima-penerima BRIM di kawasan Ipoh.

Gambar-gambar yang dikongsikan oleh Ahli Parlimen itu menunjukkan betapa ramainya orang yang terpaksa beratur panjang untuk mendapatkan bantuan masing-masing.

Orang tua, OKU, ibu bersama anak kecil antara yang menjadi mangsa dalam polisi pemberian BRIM secara manual yang secara tiba-tiba dilakukan oleh kerajaan pada tahun ini.




Menurut info yang pihak kami terima, penerima-penerima BRIM perlu beratur lama di BSN Ipoh untuk mendapatkan baucar masing-masing. Walaupun jam telah menghampiri pukul 4 petang, pihak yang beratur masih ramai dan line beratur masih panjang. 

Wakil DAP kemudiannya bertindak berunding dengan wakil BSN bagi memanjangkan tempoh operasi agar kesemua pihak yang beratur dapat menuntut baucar masing-masing memandangkan mereka telah beratur lama. Tambahan pula, sesetengah dari mereka terpaksa memohon cuti kerja 1 hari bagi menebus BRIM masing-masing.

Wakil DAP bantu mengisi borang
Wakil DAP kemudiannya membantu penerima-penerima BRIM mengisi borang masing-masing bagi memudahkan proses menebus baucar. Namun ianya tidak terhenti disitu. Selepas penerima BRIM menebus baucar, mereka terpaksa ke Tow Boh Keong Temple dimana baucar yang ditebus ditukarkan kepada tunai dalam satu majlis yang dianjurkan oleh parti MCA.

Berikut antara gambar-gambar yang dikongsikan oleh Thomas Su, Ahli Parlimen Ipoh Barat;





Mula-mula perlu beratur di BSN.
Kemudiannya perlu beratur di majlis anjuran MCA.
Ini ke janji BN mahu memudahkan rakyat? Jangan tunjuk sangat PRU bakal menjelma. Jika benar ikhlas mengutamakan kepentingan rakyat, masukkan sahaja bantuan tersebut ke dalam account bank penerima. Tak perlu memaksa mereka hadir ke satu majlis yang tiada hati mereka padanya.  😑😑😑

Share this

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...