Telegram PH http://t.me/beritapolitikmalaysia

Laporan yang tersiar tidak semestinya mewakili pandangan pihak pentadbir halaman.

Khamis, 24 November 2016

Kerana Perkataan 'Sial' Di Parlimen, Khalid Samad Diserang Di Luar Parlimen. - Lainkali Jaga Mulut Sendiri Sama, Khalid!

Tajuddin Abdul Rahman dan Khalid Samad masing-masing tak pandai jaga mulut. Dan insiden pagi ini terjadi disebabkan kedua-duanya tak pandai berbahas elok-elokla.

Pagi tadi di luar bangunan Parlimen, penyokong Tajudin, Timbalan Menteri Pertanian & Industri Asas Tani telah melakukan serangan mulut dan fizikal terhadap ahli parlimen Shah Alam, Khalid Samad. Sangat tak patut. Tingkahlaku siapa la yang dorang tiru kan.


Sebelum ini di Parlimen, dalam satu sesi perbahasan, Tajuddin tujukan perkataan "kok" kepada Teresa "kok". Yang mana membawa maksud yang tak senonoh dan dicakapkan pula kepada seorang ahli parlimen wanita. Makanya, Khalid tampil berdiri bagi mempertahankan Teresa.

Namun aksi Khalid terlalu beremosi tak tentu pasal. Dia berlebih-lebihan sampai menggunakan perkataan sial kepada Tajuddin. Teresa Kok pun relax aje.

Semalam sewaktu menonton perbahasan parlimen, sekali lagi MP Lim Guan Eng (dah la kaki ponteng parlimen, datang jarang2, datang sekali sekala sibuk bahas isu KOK pula..) pun mempersoalkan isu sama dalam dewan dan dibantu oleh Gobind Singh.

Yang mana aku perhatikan, Teresa Kok relax aje.

Dia dah pertahankan diri dia sekali, lepas tu Tajuddin berdegil mempertahankan dirinya then Teresa Kok move on.

Bahas isu-isu penting yang babitkan kepentingan marhaen.

Khalid Samad neh berulang kali sebut menteri sial.. menteri sial.. menteri siall dengan begitu emosi sekali.

Dia nak memperbetulkan tindakan Tajuddin yang menggunakan perkataan tak senonoh. Dengan cara dia menggunakan perkataan kurang ajar.

Apa beza dia dengan Tajuddin?

Dua kali lima sahaja. Bahkan mungkin lebih teruk lagi. Sebab dia terlalu beremosi dari tuan punya badan sendiri.

Dan hari ini penyokong-penyokong Tajuddin telah melakukan kekasaran dengan menyerang Khalid Samad di luar bangunan Parlimen. Tindakan penyokong Tajuddin yang emosi adalah respon dari tindakan Khalid yang emosi.

Mendapat la kau. 

Geng-geng kau juga kalau diperhatikan dari segi persamaan sikap dan ciri.

Tu sebab aku kata. Tak perlu emosi keterlaluan dalam isu neh sebab tuan punya badan pun RELAX gila melayani karenah Tajuddin bengong tu!

Kena tengok sesi parlimen hari-hari. Bukan tengok seminit dua je nak buat kesimpulan. Aku tengok hari-hari. Dan selepas diKOKkan, Teresa masih menten cool! 

Btw, aku masih sedang tengok ketika update benda neh. Dorang tengah bahas isu ni la. Speaker suruh Khalid buat laporan bertulis agar parlimen boleh mengambil tindakan terhadap penyokong Tajuddin yang mengacam keselamatan Khalid di luar dewan. Mampos la korang. Serang la lagi.

Haha.

Dan aku mesti cakap. Mereka yang berlebih-lebihan dalam isu neh annoyying. Aku hanya akan faham jika Teresa yang berlebih-lebihan mempertahankan dirinya selain dari itu seriyus bangang aku rasa. Sebab buang masa perbahasan. Parlimen bersidang hanya 58 hari setahun. Jangan la buang masa!

Aku rasa nak amek Tajuddin, Khalid dan penyokong Tajuddin kemudiannya nak hempukkan kepala dorang sesama dorang. Puas ahti aku. Bodoh tak boleh diajar. Bangang tak boleh disekat. 

Kalau bergaduh demi kebaikan rakyat takpe juga. Ini disebabkan satu dua istilah yang boleh settle baik-baik di luar dewan kalau gunakan akal yang waras. Masing-masing sibuk jaga kepentingan sendiri je sampaikan sanggup buang masa berbahas dalam dewan untuk bertekak benda-benda bangang. Haram betul perangai malaon-malaon neh. 
 

Share this

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...