Telegram PH http://t.me/beritapolitikmalaysia

Laporan yang tersiar tidak semestinya mewakili pandangan pihak pentadbir halaman.

Jumaat, 6 Mei 2016

Helikopter Hilang, Netizens Harap Najib Berada Dalam Heli Tersebut - Ini Sebab Kenapa Najib Dibenci.

Jangan marah.

Apa yang rakyat fikir adalah hasil daripada corak pemerintah kerajaan di negara ini. Jika kerajaan yang mentadbir kita neh baik, maka baikla juga apa yang rakyat fikir tentang kita. Jika yang mentadbir kita ialah sebuah kerajaan yang penuh dengan pelbagai skandal salahlaku, korup, tidak amanah, menindas, pilih kasih, tidak adil, mementingkan kapitalis sehingga menindas rakyat miskin dan lemah maka tidak aneh jika ada di kalangan kita yang mengharapkan pemimpin2 sebegitu hilang terus dari radar bumi.

Hihi.

Semalam. Awani mengupdate ;


Dalam masa 38 minit. Bilangan yang like mencecah 577 orang. Adakah 577 orang tersebut tidak tahu bahawa berita tersebut merupakan berita duka lagi malang?

Mereka tahu dan fully aware dengan apa yang dilaporkan Awani tetapi apa yang mereka sampaikan adalah apa yang mereka secara ikhlas dan jujur merasainya di dalam ahti dan ianya sudah tidak boleh ditahan-tahan lagi untuk bersikap bermuka-muka, bersandiwara mahupun hipokrit.

Selain dari Farhan, ramai lagi netizens yang lain turut mengharapkan perkara yang sama bahkan ada yang meluahkan kekecewaan kerana yang berada dalam helikopter yang hilang itu akhirnya bukanlah Najib dan isterinya sebaliknya orang lain.

Geng2 UMNO pula mengambil kesempatan dengan mengapi2kan keadaan kekononnya netizens tidak sensitif dan tidak mempunyai sikap humanism kerana insiden helikopter hilang itu melibatkan nyawa manusia. Mak seseorang, bapa seseorang, abang seseorang, adik seseorang, anak seseorang berada dalam helikopter tersebut dan bagaimana patutnya netizens lebih sibuk memikirkan dan mendoakan agar Najib berada dalam helikopter tersebut!

Sabar. Jangan cuba nak spin tajuk utama. Aku percaya jika perkara ini dibiarkan berlarutan mereka akan cuba melibatkan penguasa dan paling teruk buka kes selepas buat laporan kekononnya perangai netizens neh teruk sangat.

Netizens tidak mengharapkan kejadian malang tetapi jika itu berlaku mereka harapkan yang berada dalam helikopter tersebut ialah Najib dan Rosmah kerana pada mereka dua entiti ini ialah penyumbang terbesar kepada masalah yang dihadapi oleh Malaysia pada masa kini.

Faham?

Dan terbukti bukan Najib, mereka redha walaupun ada yang meluahkan nada kekecewaan. Bukan bermaksud mereka tak berperikemanusiaan sebaliknya mereka menunjukkan satu pemikiran iaitu sepatutnya dalam heli tu Najib, bukannya keenam2 individu yang dinamakan yakni mereka lebih sayangi dan hargai nyawa keenam2 individu yang hilang (terputus hubungan) berbanding nyawa Najib yang mereka fikir patut ditamatkan sahaja riwayat manusia itu.

Faham?

Jangan cuba nak serap propaganda karut korang tu.
Ia adalah hak seseorang untuk sayang atau tak sayang Najib.
Netizens semalam memilih untuk tak sayang Najib dan nyawa yang dipunyai Najib.
Oleh itu sila hormat dan raikanlah kepelbagaian.

KAH KAH KAH!

Share this

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...