Telegram PH http://t.me/beritapolitikmalaysia

Laporan yang tersiar tidak semestinya mewakili pandangan pihak pentadbir halaman.

Selasa, 19 Januari 2016

Selamatkan Duit Anda, Jangan Bayar Saman AES - Peguam Janji Tampilkan Diri Bantu Pengguna Jika Perlu Ke Mahkamah.


SELAMATKAN DUIT ANDA - JANGAN BAYAR SAMAN AES.

Menteri Pengangkutan Datuk Seri Low Tiong Lai semalam dilaporkan sebagai berkata Kementeriannya akan menyambung semula perlaksanaan Sistem Penguatkuasaan Automatik (AES) bermula MAC 2016 serentak dengan penguatkuasaan semula Sistem KEJARA. 

Minggu lepas Timbalannya Datuk Aziz Kaprawi berkata Kementeriannya juga akan membawa cadangan kepada Jemaah Menteri bagi memberikan diskaun 50% kompaun saman-saman AES yang masih belum dijelaskan. Cadangan pemberian diskaun tersebut bertujuan menyelesaikan masalah lambakan saman AES yang masih tertunggak berjumlah lebih kurang 1.91 juta saman. Aziz juga berkata Kerajaan sanggup kerugian hampir setengah bilion ringgit bagi tujuan tersebut.

Saya, ZULHAZMI SHARIFF dengan ini menyeru dan mengajak semua pengguna jalanraya yang menerima saman AES sejak September 2012 sehingga hari ini yang masih belum membuat bayaran agar TIDAK MEMBUAT BAYARAN saman-saman yang diterima.

Saya, ZULHAZMI SHARIFF mengajak semua penerima saman AES supaya mengabaikan sahaja saman-saman yang telah diterima.

Saya, ZULHAZMI SHARIFF menegaskan bahawa saman tidak diperlu dijelaskan. Tiada sebarang peruntukkan mewajibkan saman dijelaskan.

Saya, ZULHAZMI SHARIFF memberi aku janji akan bersama mempertahankan anda jika anda dibawa ke Mahkamah kerana tidak menjelaskan saman-saman AES.

Saya, ZULHAZMI SHARIFF mendesak Kerajaan Malaysia khususnya Kementerian Pengangkutan membatalkan dan melupuskan semua saman-saman yang telah dikeluarkan sejak September 2012 sehingga sekarang.

JANGAN PENAT MELAWAN PENINDASAN.
BERANI BERUBAH.

ZULHAZMI SHARIFF.
19012016


Sumber.

Share this

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...