Telegram PH http://t.me/beritapolitikmalaysia

Laporan yang tersiar tidak semestinya mewakili pandangan pihak pentadbir halaman.

Selasa, 24 November 2015

3 Hari Berlalu, JAKIM & Menteri Agama Tak Berbunyi Tentang Obama YG Promosikan LGBT Di Malaysia..

Tengah tunggu.

Saja je tunggu, tunggu dan tunggu.

Tapi sampai sekarang sepatah haram bunyi keluar dari mulut mereka.

Sebelum neh dok sibuk kata macam-macam ke rakyat. Yang terbaru kalau tak bayar zakat ke kerajaan dikira berdosa walaupun masih sah. Punya banyak bunyi kalau bab nak menghukum orang biasa yang tak berpangkat dan berkedudukan tinggi. Tapi telur sudah simpan dalam atau buang dalam longkang bila babitkan orang yang berpangkat besar. Ini ke mutu, gaya dan keunggulan Islam yang JAKIM cuba terapkan kepada marhaen? Mari takut kepada manusia. Mari jangan takut kepada Allah?

KAH KAH KAH

KAH KAH KAH KAH

KAH KAH KAH KAH KAH

Sebelum neh dilaporkan oleh TMI bahawanya ;

Presiden Amerika Syarikat (AS) Barack Obama menjelaskan undang-undang perkahwinan sejenis kepada belia dari Asia Tenggara pada sesi “townhall” semalam, mengatakan polisi kerajaan mengenai perkahwinan perlu adil kepada semua rakyat.

Orang dengan orientasi seksual berbeza berhak kepada penghormatan dan maruah diri "seperti lain-lain", katanya apabila menjawab soalan daripada belia biseksual dari Thailand bernama Dara, yang bertanya sekiranya seseorang patut dipenjarakan kerana orientasi seksualnya.

"Jawapan mudah kepada soalan itu adalah tidak," kata Obama disambut tepukan gemuruh hadirin seramai 500 belia yang mewakili 10 negara Asean di bawah US Young Southeast Asian Leaders Initiative (YSEALI) semalam.


Obama berkata walaupun orang ramai mempunyai agama dan tradisi budaya mereka yang tersendiri, tiada siapa patut memaksa seseorang untuk berkelakuan mengikut cara tertentu.

"Sebahagian hujah kita dalam perdebatan ini ialah, jika gereja, masjid atau kuil tidak mengiktiraf perkahwinan sebegini, mereka tidak patut dipaksa untuk mengahwinkan seseorang bertentangan dengan kepercayaan mereka.

"Tetapi perkahwinan sebagai institusi sivil daripada negara sepatutnya adalah untuk semua, bukan hanya sesetengah orang sahaja.

"Jadi kesimpulannya, polisi kerajaan patut melayan semua sama rata di sisi undang-undang," katanya di Taylors University di Petaling Jaya semalam.

Sejujurnya. Aku juga setuju bahawa budak-budak LGBT neh tidak perlu dipenjarakan. Sebaiknya mereka dibimbing dan dibantu untuk keluar dari pemikiran tersebut.

Tetapi sedikit berbeza jika babitkan LGBT-LGBT maknyah yang kerjanya menjual seks. Adakah itu pointnya kau menjadi LGBT? Jual seks? Kau fikir itu cara yang betul? Jika pelacur wanita dilayan hina kerana melacur pasal apa LGBT maknyah harus diraikan? Mereka juga perlu ditahan dan didakwa kerana melacur. Menjadi LGBT bukan bermaksud kau kena jual tubuh.

Tetapi untuk Obama mengatakan tentang ;

1. Polisi kerajaan perlu adil pada semua

2. Perkahwinan sivil sepatutnya untuk semua

3. Tiada siapa berhak memaksa sesiapa untuk mematuhi cara sesiapa

ADALAH SESUATU YANG BULLSHIT DAN HIPOKRASI DARI AMERIKA SYARIKAT.

Obama sedar tak selama neh US yang sering memaksa negara-negara lain mengikut acuan pemikiran dan matlamat negaranya?

Lagaknya yang macam berkuasa sangat dan bercita-cita nak memonopoli semua benda dalam dunia neh menunjukkan sikap kuku besi Amerika Syarikat.

Dan, andai negara-negara tersebut memilih melawan atau berbeza dari pendekatan US, mula la dikecam, diboikot, ditindas bahkan diperangi.

Itu SIAPA YANG MEMAKSA SIAPA UNTUK MENGIKUT TELUNJUK SIAPA?

Apatah lagi ini undang-undang Malaysia. Siapa Obama yang SIBUK nak berbahas tentang UNDANG2 kita di saat KERAJAAN AMERIKA MELAKUKAN DISKRIMINASI TERHADAP ISLAM dan KOMUNITI MUSLIM? 

Masuk perang negara sana, masuk perang negara sini, kemudian conquer minyak, conquer ekonomi, conquer polisi sesebuah negara, itu ialah perangai AMERIKA.

Bukannya MALAYSIA.

Siapa yang patut makan nasihat, adakah rakyat di negara neh?

Untuk bercakap soal adil, pernahkah AMERIKA ADIL KEPADA PALESTINE?

ooohhh.. bab kahwin kena adil. Kena saksama. Kena raikan hak LGBT.

Tapi bab penjajahan takpe la kita bunuh orang. Kita bunuh kanak-kanak. Kita sokong dan hasut agar jangan beri hak kepada Palestine untuk mendapatkan tanah mereka. Kita sokong keganasan. Kita sokong hantar tentera untuk bom negara orang. Hantar senjata ke Syria biar tambah huru hara. Kita cipta ISIS.

Begitu kah?

Kalau ada depan aku si Obama neh, sah-sah aku tunjuk fuck sama dia. Cakap banyak takmau. Fuck saja.

Dan kerajaan macam biasa. Mesti akan mendakwa aku atas isu keselamatan. Sedangkan aku cuma tunjuk fuck. Aku tidak membunuh seperti Amerika yang membunuh. Siapa sebenarnya yang mengacam keselamatan siapa itu pun masih tak nampak-nampak lagi.

Beria-ria anjur kursus kahwin di luar negara bagai untuk perangi LGBT kononnya.
Alih-alih abang besar mai promote LGBT di Malaysia.
Siap promote perkahwinan lagi.
CERDIKKKKKKKKKKKKKKKKKKKKKKKKKKKKK.

KALI NEH BERAPA BANYAK PULA KOS YANG NAK DIGUNAKAN UNTUK PERANGI LGBT DALAM NEGARA SUSULAN DARI PROMOSI OBAMA ek?

Yang aku pelik bin ajaib. Sampai ke sudah baik menteri agama, baik JAKIM diam membisu padahal secara JELAS, OBAMA mengkritik dasar dan pendirian negara tentang isu perkahwinan LGBT.

Cuma kalau yang bercakap tu ialah dari geng-geng pembangkang.
Mao kena kompang seratus hari. 

Best friend Najib muzikkan benda sama, haram berbunyi sepatah pun.
Ini ke perjuangan Islam menurut taksiran JAKIM?
Kalau ini caranya apa salahnya idea bubarkan JAKIM?
Apakah kamu fikir kamu relevan pada saat kamu lebih takutkan manusia atas nama pangkat berbanding takutkan tuhan?
Ini yang kamu nak kami faham?

Minta maaf la JAKIM. Idea TAWFIK bahawa JAKIM patut dibubarkan memang INDAH pada pandangan aku. Harap-harap JAKIM dapat dibubarkan suatu hari nanti. Sepertimana Obama bebas berpendapat tentang LGBT di negara neh dan haknya diraikan, pasal apa pula bila aku berpendapat aku akan dikecam? Adil la pada aku walaupun aku miskin dan orang biasa tak macam Obama kau semua tu.

Kbai.

Share this

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...