Telegram PH http://t.me/beritapolitikmalaysia

Laporan yang tersiar tidak semestinya mewakili pandangan pihak pentadbir halaman.

Jumaat, 19 Jun 2015

Majlis Serah Bantuan Kepada Mangsa Gempa Bumi Ditangguh Atas Alasan Keselamatan.

Baru2 neh tersebar satu surat. Surat berkenaan ialah surat rasmi dari pihak kerajaan yang memaklumkan satu majlis bantuan kepada mangsa gempa bumi Sabah yang dijadualkan dihadiri oleh Rosmah Mansur ditangguhkan ke satu tarikh yang lain.

Rujuk ;


Alasan penanguhan tidak dimaklumkan secara tepat menerusi surat berkenaan tetapi pegawai Rosmah memaklumkan penangguhan dilakukan atas sebab keselamatan. Sememangnya benar pula kerana susulan dari penangguhan tersebut, berlaku siri gempa bumi sekitar Sabah.

Surat di atas tersebar di laman sosial dan Rosmah dijadikan caci maki. Macam biasa. Spekulasi mesti ada. Tapi semua bertenang. Kalau cuaca aman, keadaan pula tenang, majlis berkenaan akan diadakan semula. Tak usah tuduh2.

BTW.

Yang sebar pun mesti geng2 yang dapat/terima surat neh juga. Orang lain takan boleh sebar. Lagipun surat neh MKN yang tulis kot. Bukan orang lain.

Hehe.

Aku part tangguh bantuan tue kira benda biasa je. Biasalah. Situasi gempa bumi.
Aku rasa orang mesti troll kehadiran Rosmah itu sendiri mengundang gempa.
Tapi aku tertarik dengan gelaran mama Rosmah kau neh. Dalam surat berkenaan ada dilabelkan Rosmah dengan gelaran Datin Seri Panglima Rosmah Mansur.

Gila arhh.

Dia rupanya yang panglima. Patutla berani semacam.
Najib pula panglima acah-acah.
Cis. Baru aku tahu.

KAH KAH KAH

Share this

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...