Telegram PH http://t.me/beritapolitikmalaysia

Laporan yang tersiar tidak semestinya mewakili pandangan pihak pentadbir halaman.

Isnin, 1 Disember 2014

LGE Cover Malu Bila Dah Terkantoi Mencabar Isu Kegiatan Haram Di Penang..

LGE patut baca habis-habisan dulu ucapan yang disampaikan oleh perwakilan UMNO Penang. Kalau baca tajuk kemudian naik angin tak tentu hala kan tak kena gayanya namanya tue.

Kenyataan perwakilan UMNO Penang sebenarnya memang tak betul. Tapi jika diperhatikan dari respon LGE ke atas isu berkenaan, sebenarnya respon bakar diri namanya.

Apa yang UMNO Penang sampaikan ialah ;

- Sumber kekuatan ekonomi orang cina ialah hasil dari kegiatan haram seperti judi dan pelacuran.

- Namun kesilapan ini berpunca dari orang kita (kakitangan kerajaan) yang cuai (tidak amanah).

Rujuk sini.

Orang kita kat sini maksudnya tak lain tak bukan ialah agensi penguatkuasa juga la. Mereka2 yang berperanan dan berkuasa untuk membanteras perkara tersebut.

Sebenarnya. Tuduhan UMNO Penang tue sangat rambang dan generalisekan orang cina secara membuta tuli. Part tue yang salah. Part dia sedar diri bahawa perkara itu sedikit sebanyak berlaku kerana mendapat kerjasama dari agensi kerajaan itu dah betul dah.

Kemudian. LGE memberikan respon. Dia mencabar UMNO Penang agar buktikan kegiatan haram berupa perjudian, pelacuran berleluasa di Penang.

Baca ;

 
Kalau pun hanya ada satu kegiatan haram berupa pelacuran mahupun perjudian, LGE tetap dah terkantoi sebab cabaran tersebut. Sepatutnya dia buat cabaran. Buktikan sumber kekuatan ekonomi orang cina adalah daripada hasil haram. Kenyataan UMNO Penang itu membayangkan seolah2 orang cina neh takde usaha untuk kerja elok2, cari rezeki yang takde kaitan dengan judi, pelacuran (haram tanpa jenis halal), dan arak.

Ini antara laporan kegiatan pelacuran yang berkembang di Penang dan pernah kecoh suatu ketika dulu namun PDRM menafikan hal tersebut disebabkan rasa tercabar.

Nampak? 

Kan dah kantoi. Itu baru satu point. Belum lagi orang susun case by case. 

Bila LGE ulas bahawa UMNO Penang membayangkan seolah2 PDRM tak buat kerja mereka di Penang, dah memang betul la UMNO Penang membayangkan perkara tersebut melalui ucapannya. Yang p ulang balik persepsi UMNO Penang tue buat apa. Memang itu yang digambarkan oleh UMNO Penang pun LGE woi. Itu yang depa dok bidas dengan mengatakan ia 'salah orang kita'. Orang kita = kakitangan kerajaan = PDRM = agensi penguatkuasa dan yang bertugas untuk memantau apa bagai = sehingga menjatuhkan maruah kita (kerajaan = umno).

Itu sebab awak kena baca sampai habis kenyataan mereka. Bukan main merepek aje depan media. Bila parlimen bersidang sanggup ponteng p parti yang satusen takdak faedah untuk rakyat. Nak jawatan dah bagi jawatan. Suruh buat kerja ponteng plak dia.

Lepas cabar UMNO Penang suruh buktikan, tiba2 si LGE uturn kata Penang tiada kuasa untuk membanteras atau menyekat kegiatan haram kerana ia adalah kerja POLIS.

Baca ;

 

Hak ala.

Mula2 cabar.
Lepas tue tiba2 kata Penang takde kuasa.

Actually. Penang ada kuasa. Mereka boleh jalankan pemantauan dan pemeriksaan. Bersama2 dengan PDRM. Caranya ada. Cuma aku taknak ulas bab tue. Yang aku nak sampaikan ialah dari awal lagi memang si UMNO Penang neh menyalahkan kakitangan kerajaan punca kepada keadaan tersebut. Cuma. Si LGE neh entah kenapa. Spin merepek tak tentu hala. Sepatutnya. Dia hanya minta bukti di mana, apa dia yang menyebabkan si UMNO Penang beranggapan bahawa sumber kekuatan ekonomi orang cina adalah datangnya dari hasil kegiatan haram.

Cuba kau pergi ke kedai2 sekarang.

Yang jual hp ada.
Yang jual baju ada.
Yang jual perabot ada.
Yang jual alatan elektrik pun ada.
Yang buka pasaraya ada.
Yang buka mini market pun ada.
Yang jual selipar ada.
Yang jual buah pun ada.

Banyak orang cina berniaga macam2.
Kau ingat asal cina dia meniaga mesti arak?
Mesti terbabit judi?
Mesti buat kegiatan pelacuran?

Itu yang patut LGE bahaskan.

Takde fakta langsung nak tuduh2 cina punya kekuatan ekonomi adalah dari hasil haram sedangkan banyak cina2 lain berniaga macam2 bahkan meniaga makanan halal pun bersepah2. 

Tatau si LGE neh merepek apa sekarang. Balik2 main politik suruh orang BN tue letak jawatan la suruh orang BN tue desak UMNO letak jawatan la apa la. 

Hoi gila.

Kau nak sapa2 letak jawatan tak payah suruh2 orang la. Kau ada mulut kan. Hah kau sendiri la desak individu2 tersebut letak jawatan. Suruh2 orang buat apa.

Semak.

Rujukan : http://www.themalaymailonline.com/malaysia/article/penang-powerless-to-do-polices-job-guan-eng-says-amid-umnos-dirty-money-cla

http://www.themalaysianinsider.com/malaysia/article/prove-chinese-illegal-businesses-flourishing-in-penang-guan-eng-tells-umno

http://www.thestar.com.my/News/Community/2014/04/06/200-sex-hotspots-in-Penang/

Share this

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...