Telegram PH http://t.me/beritapolitikmalaysia

Laporan yang tersiar tidak semestinya mewakili pandangan pihak pentadbir halaman.

Rabu, 27 November 2013

Lagi Skandal IC Palsu Terdedah.. - BN Kantoi?

Mula2 korang tengok dulu gambar kat bawah. Tengok betul2. Dan baca satu persatu yang terpapar dalam gambar kat bawah neh oke ;


Tengok part tarikh. Tarikh tue clue dan keyword kita kat sini. Dah tengok kan? Oke good. Sekarang tengok pula berita yang baru dikeluarkan oleh SH baru2 ini ;


Faham tak jalan cerita dia macam mana kat sini? Ini huraian dia ;

1. Mula2 pada tahun 2011 member aku dapat info mengenai penjualan IC palsu. Bermodalkan rm1,000. Dan warga asing ini akan diberikan ic apa seme.

2. Dalam dalam gambar pertama diceritakan mereka yang beli IC akan turut menjadi pengundi. Part pengundi tue tak dapat disahihkan betul ke tidak lagi setakat ini. Tapi part beli ic bermodalkan rm1,000 dah sahih pasal dah ada tangkapan pada tahun 2013. 

3. Berita SH neh berita baru beb. Korang lihat tarikh dan baca sendiri berita tue kat sini hah ==> http://www.sinarharian.com.my/semasa/hanya-rm1-000-dan-gambar-untuk-buat-ic-1.224870

4. Setelah hampir 2 tahun baru la ada tangkapan dan baru la kata2 yang diluahkan dalam inbox tue dapat dibuktikan dengan fakta.

5. Masa tue kalau kita main sebar aje mesti orang tuduh2 kata kita fitnah. Aku pun tak boleh nak salahkan persepsi dorang. Dorang tak salah bila kata nak tuduh sesuatu mesti present bukti. Setakat cakap sesiapa pun boleh beb. Aku setuju part tue. Tapi dengan kuasa yang terhad, source yang limited, memang menyukarkan orang2 biasa macam aku neh untuk siasat beb. Silap2 siasat punya siasat tahu2 aje jumpa Ameno World kat mana2 longkang lepas kena bunuh. Lagi haru. Aku pun reti gak takut beb. Dosa dah la berlambak. OoOoo..

6. Untuk rekod, rakaman perbualan di atas ialah dari rakan fb aku kepada rakan dia yang lain. Bukan antara aku dengan mana2 orang. Then bila dia terbaca berita kat SH tadi, dia teringat plak eh dulu rasanya ada member pernah citer macam tue. Tak sangka la pula. Memang lahanat la sapa2 yang jual IC neh beb. Dalang nya tak lain tak bukan. Geng2 kita juga beb. Rakyat Malaysia tue. Dasar barua duit. Celake betul.

Sekarang korang fikir2la sama. Berapa ramai la orang2 di luar sana yang bukan warga negara tapi pegang IC Malaysia yang mana IC tue mereka beli dari warga Malaysia. Dalang kepada penjualan IC palsu neh patut dibuang kewarganegaraan terus. Siyes. Hidup menyusahkan orang. Tahu fikir duit aje. Tak fikir berapa ramai nyawa dan keselamatan rakyat sendiri tergadai. Moga2 cepat la penguatkuasa dapat tangkap dan hukum pesalah2 terbabit. Kalau boleh la kan, jangan la buat siasatan terpilih. Ini mesti ada big boss punya neh..

Oke bai.

Share this

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...