Telegram PH http://t.me/beritapolitikmalaysia

Laporan yang tersiar tidak semestinya mewakili pandangan pihak pentadbir halaman.

Rabu, 11 September 2013

UFB Betulkan Kenyataan Harga Minyak Tidak Naik Cuma Subsidi Dikurangkan.. [Video Inside]

Out of nowhere. Tetiba watak DSAI pula masuk dalam citer neh.

KAH KAH KAH

KAH KAH KAH KAH

KAH KAH KAH KAH KAH

KAH KAH KAH KAH KAH KAH

UFB betulkan persepsi dan tanggapan kita pula. Katanya ;


HARGA MINYAK TIDAK NAIK, SUBSIDI YANG DIKURANGKAN.

La.. kalau subsidi dah dikurangkan itu bermaksud harga minyak naik la automatiknya. Ada ke subsidi minyak dikurangkan tanpa menyebabkan harga minyak naik sekarang neh?

Keh Keh Keh

Kelakar betul..

Daripada RM1.90 sen seliter menjadi RM2.10 seliter itu bermaksud tak naik ke apa?

Lepas tue amek contoh masa DSAI jadi TPM. Masa DSAI jadi TPM, minyak naik 10sen. Aik, masa DSAI jadi TPM sapa pula jadi PM nya? Takan TPM lagi powerful dari PM? Kalau TPM naikkan harga minyak bukan kan itu bermaksud dalam kawalan dan pengetahuan PM juga? Dah tue kenapa bukan PM + TPM yang bersalah [bertanggungjawab] secara bersama2? Heret nama DSAI je? Nama Mahathir takyah sebut sekali?

UFB mungkin tidak tahu. Situasi dulu dan situasi sekarang sangat berbeza. Mahathir diktator2 dia pun kalau dia naikkan harga minyak, 3sen, 5sen, 10sen..

Walaupun terjejas tapi dalam skala yang lebih kecil.. bahkan keadaan ekonomi pun tak sama macam sekarang. Sejak2 Mahathir dan DSAI bukan lagi PM dan TPM, pemimpin2 kita naikkan harga minyak 20 sen, 15 sen, 50 sen dan yang paling dasat sekali ialah kenaikan 78sen seliter.. kenaikan yang buat rakyat terkejut, terperanjat dan melompat depan tv saat Najib umumkan perkara tersebut. Time tue dia TPM bukan PM. PM time tue Pak Lah..

Subsidi tue pun.. bukan nya dipetik2 dari taman bunga-bunga Rosmah Mansur tau. Bukan nya guna duit lelongan pokok2 bunga kat kediaman rasmi PM tau.. <-- Nak buat ini pun guna duit pembayar cukai..

Tapi datangnya dari pelbagai lapisan masyarakat yang membayar pelbagai jenis cukai. Bukan saja perlu faham apa itu subsidi bahkan perlu juga memahami dari mana dana subsidi itu datang..

Alamak aiii.. UFB UFB.. nak juga menang tue. Amek le..

KAH KAH KAH

Lihat video ;


Share this

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...