Telegram PH http://t.me/beritapolitikmalaysia

Laporan yang tersiar tidak semestinya mewakili pandangan pihak pentadbir halaman.

Sabtu, 5 Mei 2012

Video luahan Ibu Azmin Ali tersebar.

Jangan disalahkan mereka yang buat video neh. Sudah semestinya mereka akan menggunakan segala ruang yang ada demi kepentingan politik masing2. Salahkan diri sendiri yang lambat bertindak dan amek inisiatif untuk memujuk ibu sendiri. Itu jek.

Lihat bawah neh ;



Video neh nampak biasa tapi percayalah betapa ramai orang akan terkesan dengan nya. Sebab apa? Sebab neh ialah ibu. Kita ada ibu. Ko ada, aku pun ada, kita seme ada oke, ada.

Idea aku.

1. Azmin ali kena buat report polis terlebih dahulu untuk menyangkal seme tuduhan. Kalau gambar tue benar lain citer oke. Sekarang kita cakap kalau gambar tue palsu.

2. Jumpa ibu dan buat penjelasan sehabisnya. Biar ibu faham betul2 dengan apa yang telah berlaku.

3. Bila ibu dah faham, panggil press agar ibu boleh buat statement terbaru mengenai insiden tersebut. Jika ummi boleh, kenapa azmin tidak boleh? Ibu masing2 kan?

4. Lepas tue, keluarkan kenyataan menyeru polis dan mereka2 yang berkaitan siasat habis2 mengenai gambar tersebut. Perlu disiasat agar nama azmin tidak terkait2 lagi dengan insiden tersebut. Macam aku kata sebelum neh, ia perlukan penutup. Membiarkan ia tergantung sebenarnya lebih bahaya kerana ia mencipta lebih banyak persepsi dan tanggapan.

5. Kalau boleh tiru jek jejak langkah Salahudin Ayub yang bersumpah tadi. Sekurang2nya ia boleh menambah keyakinan dan kepercayaan rakyat terhadap kenyataan penafian. Bersumpah, bagi sesetengah orang, mereka menganggap ia tidak boleh selesaikan masalah, dan anggapan itu sememangnya benar. Tetapi kadang2 ia juga boleh menyelamatkan keadaan sebab sedikit sebanyak mencairkan persepsi negatif. Cuba dulu, usaha mesti mao ada.

Oke bai.

Ameno : Adoii.. gunakan ibu lah pula..

Share this

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...