Telegram PH http://t.me/beritapolitikmalaysia

Laporan yang tersiar tidak semestinya mewakili pandangan pihak pentadbir halaman.

Jumaat, 14 Oktober 2011

Warga asing layak ke sertai kursus keusahawan?



Sorry. Aku betul2 tak faham benda neh. Aku tak faham kenapa warga asing layak menghadiri kursus keusahawan? Sila bawah neh ;


“Kita tuntut penjelasan KDN. Apa sebenarnya yang berlaku di resort ini, kenapa ada enam bas dari Johor membawa warga asing? Tujuannya apa? Jelaskan juga mengapa ada pergerakan daripada pegawai kerajaan se-perti polis dan Jabatan Kesihatan yang mencurigakan di situ,” katanya.

Sementara itu, Timbalan Pengerusi Lajnah Pemulihan Demokrasi dan Mobilisasi Rakyat Pemuda Pas, Mohd Adram Musa berkata, mereka menyedari perbuatan berkenaan sejak kelmarin.

“Jam 7 pagi, kita dapati ada enam bas berhampiran Masjid Putra dan mereka kemudian dibawa ke sebuah resort di pinggir Putrajaya setelah menyedari kehadiran kami.

“Apabila masuk ke kawasan itu, saya dapati mereka warga asing dan mengatakan hadir ke situ untuk mendapat Mykad. Bagaimanapun ia bercanggah dengan ketua rombongan yang memberitahu warga asing ini dibawa untuk kursus keusahawanan,” katanya.


Ada dua jawapan. 

1. Untuk diberikan MYKAD.

Atau

2. Untuk menghadiri kursus keusahawanan.

Mana satu betul? Masih jadi tanda tanya walaupun pihak polis dah nafikan pasal pemberian mykad tue. Korang boleh rujuk sini.

Kata polis mereka sebenarnya menghadiri kursus keusahawanan. Sebenarnya apakah mereka layak menghadiri kursus keusahawan? Bukan kah kursus keusahawanan neh sepatutnya untuk warganegara malaysia? Motif pegawai kesihatan dan pihak polis mengiringi rombongan enam buah bas itu apa? Semua satu persoalan kepada aku. 

Kenapa, mengapa dan macam mana warga asing berhak menghadiri kursus keusahawanan? Adakah alasan neh diberikan untuk menutup isu mykad? Kalau sungguh nak bagi dorang neh mykad, apa pula alasan kerajaan kali neh? Adakah terdapat perjanjian kerajaan bn dengan agent tertentu bagi memenangi pilihanraya dengan menggunakan warga asing? 

Benda neh kena siasat hingga ke akar umbi. Kalau korang lihat ada kekawan korang yang tiba2 banyak duit, seseorang yang rapat dan berfahaman politik umno/bn, dan seringkali bercampurgaul dengan warga asing, sila perhatikan dia betul2. Boleh jadi dia agent yang bertanggungjawab memberikan mykad kepada warga asing. Dan salurkan maklumat tersebut kepada pas ataupun mana2 blogger yang korang percaya. Bersama kita selamatkan malaysia dari bn dan kebanjiran warga asing.

Ameno : Malaysia neh lubuk syurga warga asing ka?

Share this

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...