Telegram PH http://t.me/beritapolitikmalaysia

Laporan yang tersiar tidak semestinya mewakili pandangan pihak pentadbir halaman.

Ahad, 21 Ogos 2011

Hot : Pemimpin PKR pun PATI.. !

Alamak geng..

Checkmate beb!

kah kah kah 

Takutnya den..

Lihat bawah ;






Nama : Badrulamin bin Bahron
No. Kad Pengenalan : 611204-71-5327

Tempat Lahir : Indonesia 
No. Sijil Warganegara : 570294
Tarikh Menjadi Warganegara : 29 September 1978.

Nama : Bahron bin Haji Mohammad Tahir (bapa Badrulamin)
Kad Pengenalan : 330814-71-5139
Tempat Lahir : Indonesia
Tarikh Menjadi Warganegara : 13 Ogos 1973


Info dari blogger umno.

kah kah kah

Apa yang checkmate nya tah? Bloggers umno tak faham isu neh. Meh aku jelaskan disini ;

1. PAS bukan nak bongkar PADI ataupun rakyat yang sudah mendapat kerakyatan malaysia. Buat apa nak kacau benda alah tue?

2. PAS cuma bongkar pasal PATI = Instant warganegara je.

3. Instant warganegara neh macam neh ;

- hari neh ic ko merah
- esok ic ko biru

Itu je. Yang korang melalut2 pergi mengungkit orang yang dah dapat status kerakyatan tue pasal apa? Awat tak mengungkit pasal khir toyo? Bapak si mahathir? Dan lain2 lagi pemimpin2 korang? Benda takde kaitan. Pas sedang tolong bersihkan daftar pemilih SPR sebab itu pas buat benda neh. Ia memang perlu dikecohkan bagi memahamkan SPR bahawa dia kena alert. Buat senyap2 takley. Sejarah membuktikan SPR tak pandang dengan hidung sekalipun andai PAS buat secara senyap2 ingatkan SPR. 

Maka kita hebohkan secara besar2an. Kita tak kata kita salah or kita betul disini. Kita cuma bagi info untuk disiasat. Kalau info yang kita hebah neh salah okey fine spr bagi bukti then kita terima. Andai info yang kita hebah neh betul then spr kena bertindak membersihkan daftar pemilih. Simple je. Memang dari dulu pun harapan PAS ialah nak membersihkan daftar pemilih. Ada kita cakap benda lain selain daripada sistem? Daftar pemilih yang lompang akan mengundang kekeliruan dan penipuan.

Dan buat blogger umno berhenti menutup penipuan dengan penipuan. It wont help settle anything whorr. Nampak penipuan then atasi. Ada penipuan lagi then dedah. Nampak kepincangan then cakap. Tak guna korang buat pendedahan di atas untuk membela SPR. Memang sistem SPR bermasalah. Kalau tak bermasalah takan arwah bapak kepada ustaz badrulamin yang dah meninggal pun masih ada dalam rekod SPR?

kah kah kah

Ameno : Check fast!

Share this

0 Comment to " Hot : Pemimpin PKR pun PATI.. ! "

Catat Ulasan

Sebarang cadangan, kritikan, tempahan iklan dan segala berita boleh je hubungi saya di sini orderonline2010@gmail.com

Segala penulisan di dalam blog ini mewakili pandangan peribadi saya [dan beberapa penulis lain] dan bukan mewakili mana2 parti/pemimpin/ataupun mana2 individu.

Segala komen yang anda tulis di sini tidak menjadi tanggungjawab penulis jika berlaku apa2 perkara kelak. Sendiri komen sendiri tanggung.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...