Telegram PH http://t.me/beritapolitikmalaysia

Laporan yang tersiar tidak semestinya mewakili pandangan pihak pentadbir halaman.

Selasa, 14 Jun 2011

RM1.8juta : Syarikat ini dibayar untuk jaga facebook citrawarna.

Fack! Patutlah mahal nak mampos. Ingatkan kerajaan dok bayar gaji kakitangan awam sampai mencecah kos rm1.8juta untuk kos operasi update facebook tiga tahun. Itupun semata2 facebook aje weh. Rupanya dorang bagi tender kepada pihak ketiga untuk kendalikan facebook. Kebangangan apakah ini? Adakah aku bukan bermimpi? Untuk main facebook pun menteri bingai nak mampos bayar orang rm1.8juta untuk tiga tahun? Ini memang betul2 celaka nak mampos. Membazir. Buang duit. Haramjadah. Baik ko bagi aku duit tue lagi baguslah woit. Dah lah games pun tah pape2. Bangang!


rm1.8 juta / 36 = 50 ribu sebulan. rm50ribu sebulan untuk kendalikan facebook percuma. Korang rasa berbaloi ke? Aku taktahu lah apa kewajaran nya ketika menteri bingai neh buat tindakan bingai. Aku fikir dia patut sumbang duit tue kat aku sebab kalau dibandingkan dengan fans group citrawarna yang dibayar rm50ribu sebulan dengan fans group yang aku buat tanpa apa2 bayaran terbukti aku menang dari kecekapan. Heh.

Timbalan Menteri Pelancongan Datuk James Dawos Mamit berkata kontrak RM1.8 juta itu ditenderkan kepada syarikat, Impact Creations Sdn Bhd, untuk selama tiga tahun iaitu bermula 2011 hingga 2013. -malaysiakini-



Berbalik kepada syarikat yang dapat tender neh pula terdapat spekulasi bahawa syarikat neh ada kaitan dengan ng yen yen. Tetapi belum lagi ada bukti sahih yang boleh mengheret ng yen yen dalam kancah rasuah + penyelewengan. Ng yen yen ada buat statement bahawa syarikat ini ialah syarikat 100% bumiputera dan tiada kaitan dengan dia. Dan dalam masa yang sama aku try cari tapi tak jumpa lagi website syarikat yang dapat tender neh. Tapi biasalah beb. Taktik2 macam neh aku dah selalu nampak. 

Ko buat syarikat. Tapi ko letak nama orang lain. Then ko apply tender. Then lulus. Then untung sama2. Ceh. Taktik macam neh dah biasa di gunakan oleh menteri2 BN. Tinggal lagi bukti dokumen sukar diperolehi sebab rakyat marhaen bukan nya ada duit berjuta2 nak rasuah sana sini bagi mendedahkan bukti. 

Itu belum lagi masuk orang2 yang tak berani bercakap benar samada kena bayar ataupun di ugut segala bagai. Sebab tue aku cakap selagi mana bn memerintah selagi itulah korupsi berlaku. Cara mana nak hapuskan benda neh hanya dengan hapuskan bn. Pedulikan suara2 sumbang yang mengatakan bahawa kalau PR pegang negara pun sama juga. Itu semua dusta. Yang pasti kalau PR pegang yang rasuah akan lari lintang pukang. Cumanya.. adakah rakyat malaysia benar2 benci rasuah untuk menyokong sebuah perubahan? Lue fikirlah sendiri.

Ameno : 50k utk kerja sia2. Mak menteri bodoh piang.

Nota : Untuk share di fb gunakan link ini ==>  http://gengblogger.com/v/501105

Share this

0 Comment to " RM1.8juta : Syarikat ini dibayar untuk jaga facebook citrawarna. "

Catat Ulasan

Sebarang cadangan, kritikan, tempahan iklan dan segala berita boleh je hubungi saya di sini orderonline2010@gmail.com

Segala penulisan di dalam blog ini mewakili pandangan peribadi saya [dan beberapa penulis lain] dan bukan mewakili mana2 parti/pemimpin/ataupun mana2 individu.

Segala komen yang anda tulis di sini tidak menjadi tanggungjawab penulis jika berlaku apa2 perkara kelak. Sendiri komen sendiri tanggung.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...