Telegram PH http://t.me/beritapolitikmalaysia

Laporan yang tersiar tidak semestinya mewakili pandangan pihak pentadbir halaman.

Isnin, 2 November 2020

Netizens Sekolahkan Nik Abdul Tentang SOP Selepas Beliau Puji Tindakan Khairuddin Tak Pakai Mask.

SOSMED | Kurang satu jam selepas membuat post membela tindakan Menteri Perusahaan Perladangan dan Komoditi, Ahli Parlimen Bachok itu menerima "backlash" dari warganet.

Nik Abduh dalam kenyataannya di Facebook berkata tindakan Khairuddin tidak memakai mask adalah bagus kerana ia menunjukkan perbezaan memakai mask ketika berada di tempat sesak dan tidak sesak.

Rentetan dari kenyataan itu, netizens kemudiannya mengeluarkan panduan dari KKM mengenai pelaksanaan SOP. 


Bukan itu sahaja netizens juga mempersoalkan jika tempat tak sesak tak mewajibkan memakai pelitup muka kenapa ada yang disaman kerana pakai pelitup muka di dagu suatu ketika dahulu walaupun berdasarkan rakaman video, tempat itu tidaklah sesak?

Nampaknya ada amalan double standard disini. Kerana itu sukar nak memahami pemimpin PAS. Agama itu apa pada mereka. Untuk difahami, diamalkan dan diteladani. Atau untuk keluarkan dalil bagi menghukum rakyat dan membela pimpinan? Semakin keliru dengan tindakan mereka. Boleh pula mengubah SOP mengikut citarasa yer. Hebat.

Kenyataan penuh Nik Abduh seperti dibawah;


Oleh : Nik Abduh 

Sahabat tanya saya perihal YB Dato Mohd Khairuddin, Menteri Sawit dan Getah itu, apasal tak pakai pelitup muka sampai kena hentam di ruang maya? 

Saya jawab, baguslah beliau tak pakai. Beliau tunjukkan kita dan bezakan tempat yang sesak yang wajib pakai dari tempat yang tidak sesak yang tak wajib pakai pelitup muka. 

Usah terpengaruh dengan bebudak PH yang secara terancang viralkan gambar-gambar YB Menteri yang tak pakai pelitup muka. Itu semua aktiviti pembodohan terhadap minda rakyat. 

Puji dan kritik hanya benar dan berpahala pada perkara yang benar sahaja. Ambillah ingatan agama bahawa fitnah dan sebaran berita palsu berleluasa di akhir zaman. 

#PatuhiSOP 
#MalaysiaSejahtera 
#Istiqamah

Share this

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...