Telegram PH http://t.me/beritapolitikmalaysia

Laporan yang tersiar tidak semestinya mewakili pandangan pihak pentadbir halaman.

Jumaat, 25 Mac 2016

Wajah, Nama Suspek Songlap Dana 100j Terdedah.

Aku dapat tips menerusi email. Dia bagi klue. Aku check. Dan aku dapati aku sepatutnya dah tahu siapa suspek dalam skandal penyelewengan KBS tu.

Aritu Zaharin ada screenshot satu kali tapi aku terlepas pandang.


Aritu aku tak baca apa yang Zaharin screenshot. Sekadar baca nama dan status Zaharin je. Then tadi bila refer pada klue yang kawan tu bagi via email aku bandingkan maklumat dan teringat pada posting Zaharin. Rasanya gambar tu aku pernah tengok. Fikir punya fikir dalam 2,3 saat terus teringat apa yang Zaharin pernah taip 2,3 hari lepas.

Inila wajah dan nama yang dirahsiakan oleh pihak media yang mana aku pun tatau apa sebabnya sampai sekarang. Untuk rekod 2 suspek utama masih lagi ditahan reman. Tapi kan bila aku tengok wajah suspek di dalam gambar tak nampak macam dia sado pun.

Hehe.

Dalam pada itu ada satu posting lama di laman fb yang sedang viral sekarang. Ianya ditulis pada tahun 2011 tau.

Baca sat ;

Sangat Panas! Otman Bin Arsahd - Manusia inilah punca angkara merembat duit belia di KBS!!!



Siapakah Otman bin Arsahd? Ketua Penolong Setiusaha Kanan. Dialah Ketua di Cawangan Kewangan di Bahagian Kewangan di KBS. 

Soalannya? Bagaimana dia Merembat? Dia mestilah punya member kuat? Siapa member kuat dia? Sudah pastilah KETUA SETIAUSAHA KBS.... Siapakah KSU KBS? Namanya DATO' MOHID BIN MOHAMED. Lihat perjalanan perjawatannya di KBS???

2003 -2004
Timbalan Pesuruhjaya Sukan (Terbuka) ,
Pejabat Pesuruhjaya Sukan,
Kementerian Belia Dan Sukan
2004 -2006

Setiausaha Bahagian, 
Bahagian Khidmat Pengurusan,
Kementerian Belia Dan Sukan
2006 - 2008

Timbalan Ketua Setiausaha (Pengurusan) 
Kementerian Belia dan Sukan
2008 - 20.8.2010

Timbalan Ketua Setiausaha (Operasi) 
Kementerian Belia dan Sukan
21.8.2010 - Sekarang

Ketua Setiausaha , 
Kementerian Belia dan Sukan

Wah! Wah! Pernah jadi TKSUP rupanya..... Anda tahukah apakah power TKSUP? Duit! Duit beb! Tukang sign cek la....

Mohid ni juga ada partner in crime nya? Siapa???? Inilah orangnya - Syed Abdul Rahman bin Tuan Kuning - Mantan SUA MAYC Kebangsaan.

Bagaimanakah modus operandi perembatan duit-duit KBS?

Mereka reka-reka apajua program (apa sajalah menatang) kononnya NGO KBS punya.... Otman prepare Waran... Mohid Sign Cek... Syed Rahman Bank in... Lepas tu bedak ramai-ramai....

Ini Penting! 

Otman sepatutnya sudah kena pindah ke JKR naik pangkat pada 3 Januari lepas! Tapi kenapa dia tak pindah yer? Oh! Mentang-mentanglah bos besar member dia... Podaaah!!!!

Sampai bila korang nak rembat duit belia ni! Patutlah duit tak sampai ke akar umbi.... Kerajaan dah peruntukkan duit. Tapi tak sampai!

Ini laporan eksklusif.... ada banyak lagi sambungannya... Tunggu!!!!!

---------------------

Oke, ini ditulis oleh PERAK BANGKIT. Klik je nama tu. Aku dah sertakan rujukan untuk korang semua refer.

Nota itu ditulis pada tahun 2011. Selepas aku check sikit aku dapati itulah satu2nya nota yang ditulis. Takde sambungannya dah. Kata ada banyak lagi sambungan. Mungkin via status. Payah kot nak godek status tahun 2011. Ini yang slacknya pada efbi. 

Aku dapati efbi berkenaan efbi dummy. Bukan real punya. Nak dedahkan skandal tapi taknak guna nama real. Biasanya orang apa macam neh. Samada pihak ketiga yang dapat maklumat ataupun terpaksa rahsiakan identiti sebab takut kena tangkap atas alasan kekononnya menfitnah.

Bila check-check ada 13 perkongsian. Baru 13 je orang yang share sebab tatau. Sekarang dah terconfirm benar pendedahan tersebut mao ramai yang share lepas neh.

Oke berbalik pada teori kenapa skandal berkenaan tiba2 terdedah ini ada satu penulisan yang aku petik dari Aduka.

Ketua Pemuda Selfie buat gerakan 2 kolam. 1 kolam baik dengan Naja. 1 kolam baik dengan Maha. Gerakan ini cross the line kata Naja. Kena pilih satu kolam sahaja. So, Naja ikat Ketua Pemuda Selfie dengan buka fail rasuah 100. Skang pilih kolam mana?
Ketua Dewa Selatan pun sebelum ini tak ngam dengan Naja. Tapi Naja ada dokumen pasir, pulau batu cerah terhadap Ketua Dewa Selatan. Silap2 tahta Ketua Dewa Selatan pun boleh turun sebab bukan keturunan. Sumbat ke dalam pula dengan dokumen2 tadi. Nak sumbat kena pegang Majlis Keselamatan dulu. Buat akta sikit. So, tak hairan Ketua Dewa Selatan tangguh serang Naja, dan u turn serang Maha.
Pihak kita pula lawaknya sokong Maha, atau Naja atau Dewa sebab seronok diorang ni serang pihak paling kita tak suka ketika ini. Pihak paling kita tak suka pula hanyalah semasa yang berubah2. Benda tetap sama. Paling kelakar hujah kalau bersama bini Naja untuk jatuhkan Naja pun, kita perlu bersama. Selamatkan Malaysia katanya. Tiada ideologi.
Apa pun, kelakar bagaimana pun, kawan2 kita juga. Jasa mereka silap2 lagi banyak dari kita yang asyik ideologi. So, apa tugas kita yang kononnya ideologi ni? Kurangkan musuh. Lebihkan pendidikan. Inilah cara kita untuk Selamatkan Malaysia. Ya memang jauh. Tapi revolusi bukan berlaku secara hari ni rempuh, besok berjaya. Keluarlah. Beroganisasilah. Belajar ini dulu.
Gua pesan untuk diri sendiri.

Ringkasnya korang faham-faham sendiri la. Ingat. Gajah sama gajah bergaduh pelanduk jangan sesekali dok kat tengah2 sampai kena pijak. Ada kaki kan, p lari jejauh sikit. Perati je siapa yang menang dan siap dengan meriam. Mana2 gajah yang menang kasik tembak dengan meriam. Biar dedua gajah tu mampos akhirnya dan takde sesiapa berani pijak pelanduk lagi. Muahahahaha..

Share this

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...