Telegram PH http://t.me/beritapolitikmalaysia

Laporan yang tersiar tidak semestinya mewakili pandangan pihak pentadbir halaman.

Khamis, 10 Mac 2016

Apabila Kakitangan DBKL Pun Maut Angkara Langgar Lubang, Tidak Kah Menteri Mahu Mengambil Pengajaran..


Semoga arwah ditempatkan dikalangan orang-orang yang beriman dan beramal soleh..

Lando menulis ;

Al Fatihah buat seorang warga DBKL (Uzir bin Busu) yg tewas atas jalanraya semalam. Mohon semua sedar betapa bahayanya lobang jalanan ini pada semua. Lu boleh benci wa dan cara wa. Tapi TINDAKAN BROTHERHOOD adalah satu-satunya tindakan yg berkesan. Lu kena akui. SALUTE OUR BROTHERS. (rujuk)


(rujuk).

Yang dah pergi tu biarlah dia pergi. Kemalangan yang menimpa dia memang tragis dan bukan perkara aneh lagi berlaku kemalangan2 maut disebabkan lubang2 yang banyak di atas jalanan. Bukan lubang yang tak terturap aje bahkan kalau dah berturap pun boleh berlaku kemalangan juga disebabkan kegagalan menurap dengan betul. Itu tak masuk lagi besi-besi longkang yang hilang di sepanjang laluan jalan yang menutup longkang2. Kalau la jalan malam-malam, tak perasan boleh jatuh ke dalam dan mati. Baru2 neh berlaku satu kes budak jatuh parit dan lemas. Umur 7 tahun. Itu satu contoh kemalangan apabila longkang2 dan parit2 tak dicover dengan penutup akan mengakibatkan kematian.

Dalam posting berkenaan aku dapati netizens memang spetikal dengan kerajaan kita kalau bahas isu lubang-lubang maut neh.


 

Mana tak spetikalnya kalau memang standard penguatkuasa di Malaysia kerja lambat cincai-cincai ja. Kalau pun bukan semua tetapi rata-ratanya begitu.

Contoh kes yang berlaku di Johor ;




Lubang besar bapak gajah neh kot. Takan tak perasan? Usah kata motor, lori pun sangkut gak neh kalau langgar. Alamak. Nyawa rakyat pun masih nyawa juga. Bukan orang2 VVIP je ada satu nyawa. Pengguna jalanraya pun ada satu nyawa juga kot. Nak tunggu Najib lalu jalan tu gamaknya baru repair laju-laju kot. 

Hihi.

Apa pun insiden kemalangan yang mengorbankan staff DBKL di kawasan DBKL perlu diambil sebagai pengajaran yang berguna.

Nyawa kakitangan kau sendiri tu wahai menteri.
Kot la nak insaf.
Jangan sibuk nak tutup lubang-lubang kekantoian Najib Razak je. Orang bayar kau gaji bukan untuk jaga Najib tapi jaga dan bela nasib rakyat neh hah. Kubur kata mari, rumah siap halau tu pun tak sedar-sedar diri lagi orang tua tu.

KAH KAH KAH!

Share this

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...