Telegram PH http://t.me/beritapolitikmalaysia

Laporan yang tersiar tidak semestinya mewakili pandangan pihak pentadbir halaman.

Rabu, 7 Oktober 2015

MP DAP Kata 'Melayu Celaka'? Lihat Rakaman Video Ini & Kekantoian Jamal KAW2.


Kenapa la ada melayu yang bebal sangat dok percaya cakap Jamal. Aha.. betul juga. Kalau dia tak bebal takan la dia nak sebarangan je percaya cakap si Jamal Yunus tue kan. Padan la tu. Si bebal mempercayai si bebal.

KAH KAH KAH

Jamal kata - Anthony Loke manusia babi. Sebab berkata melayu celaka. Dia menonton video di youtube yang mana konon-kononnya di dalam video tersebut Anthony Loke menyebut 'melayu celaka'.

Tengok video berkenaan ;


 
Aku dengar dia sebut dua kali perkataan celaka.

Aku tak faham sebenarnya. Aku dengar perkataan celaka tapi aku tak faham dia cakap kat sapa. Selepas dengar beberapa kali, aku terfikir hah..

Adakah celaka kali pertama ialah = celaka punya yb san?

Siapa pula YB SAN neh. Adeh. Aku tak kenal.

Manakala yang kali kedua tue dia cakap 'celaka punya haiwayu' ke?

Haiwayu tu apa?

FRU ke? Kenapa dengar macam lain. Nak kata melayu lagi tak kena. Pasal takde rupa langsung. FRU ada juga dekat2 bunyinya. Even kalau dia cakap kat FRU pun aku tak rasa apa. Nak tergelak aje kot. Sapa pernah kena balon dengan FRU masa demo mesti rasa apa yang aku rasa. Sorry la sentimen bangsa tak terpakai kat sini.

Kalau nak tahu, pada kelmarin MP DAP kena tahan polis. Pagi2 lagi sebab protes. Kisahnya dia mempertahankan hak penduduk kampung Ulu Temiang di Seremban. Penduduk kampung tersebut melalui proses pengusiran paksa. Ketika protes mrotes itu la dia ditahan bersama beberapa individu yang lain. Semasa ditahan itu sempat la dia memekik2 celaka itu celaka ini bagi menzahirkan kemarahan.

Seperti yang korang boleh lihat melalui video di atas.

Penduduk kampung tersebut dihalau macam anjing. Mereka dilarang dari memasuki kediaman. Namun selepas melalui proses perbincangan mereka dibenar untuk memasuki kediaman mereka untuk mengambil barang2 berharga.

Baca sini.

Dan selepas itula beberapa page pro BN anti DAP menyebarkan dakyah bahawa MP DAP p maki hamun orang melayu. Kemudiannya di petik oleh Jamal untuk mengapi2kan sentimen perkauman. Jamal kononnya pejuang melayu sejati lebih rela memaki hamun MP DAP 'manusia babi' dari mengambil port kot2 ada ke melayu kena halau kat Ulu Temiang tue.

Bodoh ke tak bodohnya dia tue?

At least MP DAP memaki kerana pertahankan hak orang miskin. Jamal neh memaki kerana terhasut fitnah, apa kes.

Bila aku baca di ruangan komen, ada yang menjelaskan bahawa Anthony Loke maki pemilik tanah.

Nama pemilik tanah = Anwar Yeo (jika ejaan ini tepat).

Dan nama syarikat dia ONE VISA SDN BHD.

Aku pun dok google. Kot2 ini bukan nama express (yang tiba2 dicipta, hehe). Dan mendapati syarikat itu benar2 wujud beb. Bahkan TM pernah kena saman.

Baca berita ==> Klik sini.

Tuntutan saman bernilai 23 juta. What the fak. One Visa membuat tuntutan saman ke atas TM kerana mencerobohi tanahnya.Tanah yang dia dok usir penduduk kampung sekarang neh la. Nilai itu dibuat berdasarkan anggaran sewa kepada TM yang dok pacak fasiliti mereka di atas tanah berkenaan. Dan itu nilai pada tahun 2011. Tak sure samada TM kalah atau menang dalam kes berkenaan.

Selain dari itu ONE VISA juga menuntut pampasan 198 juta dari TM atas alasan kegagalan mendapatkan keuntungan akibat tindakan TM dok memacakkan (mencerobohi) aset mereka di atas tanah milik ONE VISA.

HA HA HA

Syarikat itu memang kejam.

Dan bila aku godek2 gambar Anwar Yeo, memang ada tapi malas nak share sebab tak pasti sangat itu dia ke tak. Muka macam cina. Pada pendapat aku, Anwar Yeo ialah seorang cina yang memeluk agama Islam. Maybe cina mualaf. Itu yang nama dia Anwar Yeo. So, bukan bangsa melayu kena maki pun. Yang JAMAL kau neh dah kenapa. SAWAN GILA BABI?

KAH KAH KAH

Bila dipadan2 semula dengan visual yang disebarkan oleh page anti DAP, hmm. Agak kena dengan penaakulan awal aku.

YB SAN = ONE VISA.

HAIWAYU = ANWAR YEO.


Laaa. Buat penat je melayu-melayu bodoh tu p report polis. Sekali MP DAP p maki orang cina daaaaaa. Apa la kelakar sangat dorang tue. Bagi aku 1 minit nak gelak guling2 sat.

KAH KAH KAH

KAH KAH KAH KAH

KAH KAH KAH KAH KAH

Aku rasa. Lepas kantoi kaw2 neh. Mesti dorang akan kata bahawa DAP racist sebab maki muslim = Anwar Yeo. Aku rasa la. Otak spin dorang boleh tahan juga powernya beb. 

Hehe.

Dan ya, aku bersetuju dengan point Anthony. Rakaman tersebut sengaja disebarkan dengan tujuan menimbulkan provokasi dan api perkauman. Tapi sekali bahlol2 UMNO neh dah terkantoi diri. Dek ketololan mereka juga sebetulnya.

Pada awalnya mesti mereka fikir. Ahaaa. Kita dah dapat isu untuk divert. Jom sebar kaw2. Ini masanya untuk tambah sentimen ke atas DAP.

Tetapi kerana mereka BODOH NAK MAMPOS, main petik isu tanpa usul periksa, akhirnya mengkantoikan diri mereka. Kelakar tu memang kelakar aku rasa. Pasal niat awal konon nak pertahankan FRU dari dimaki, konon sebab FRU = MELAYU. Sekali rupa2nya yang dimaki orang cina juga. Dah tue untuk apa report polis? Untuk apa masuk paper? Untuk apa dok maki hamun Anthony Loke di fb selama 2 hari neh? Untuk apa kata MP DAP manusia babi? Untuk apa???????

KAH KAH KAH

KAH KAH KAH KAH

KAH KAH KAH KAH KAH

Share this

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...