Telegram PH http://t.me/beritapolitikmalaysia

Laporan yang tersiar tidak semestinya mewakili pandangan pihak pentadbir halaman.

Khamis, 6 Ogos 2015

Gambar2 Rumah Pegawai SPRM Diserbu Penyiasat - Gambar PDRM Di Depan Bank Negara Viral.

Semalam Awani update ini ;

- SPRM akan memanggil Najib untuk memberikan keterangan berhubung kemasukkan dana 2.6b ke dalam account bank peribadinya.

- SPRM sahkan bahawa penderma tersebut dari Timur Tengah dan telah pun menyoal individu terbabit.

- Identiti penderma tidak boleh didedahkan.

- SPRM pertahankan dakwaan bahawa 2.6b itu merupakan derma dan tidak pernah mengatakan siasatan akan ditutup.

- SPRM kesal pegawai2nya ditahan oleh PDRM semasa dipanggil untuk memberikan keterangan. Kata SPRM ini merupakan satu bentuk ganguan ke atas siasatan yang sedang dijalankan dan akan berikrar mencari dalang disebalik tindakan PDRM ke atas SPRM.

- SPRM tegaskan 2.6b tiada kaitan dengan 1MDB dan siasatan mereka berkisar kepada SRC international semata2.

- SPRM umumkan pasukan khas siasatan 1MDB telah dibubarkan tanpa menjelaskan kenapa ia dianggap terbubar.

----------------

Pasukan khas siasatan 1MDB bubar - Najib beroleh kemenangan pertama.

Di Malaysiakini, aku baca ada menyebut siasatan PDRM ke atas pegawai2 SPRM adalah di atas 'terlibat dalam aktiviti yang menganggugugat demokrasi berparlimen'.

Apekah itu sebenarnya? Aku ada baca satu blog, nanti aku explain dalam penulisan seterusnya tapi aku rasa aku dah dapat kaitkan sikit2 dengan tindakan PDRM ke atas pihak2 tertentu ketika ini.

Dokumen, laptop pegawai2 SPRM dirampas dan bahagian operasi khas kena serbu. Berikut pula gambar yang viral di laman sosial rumah pegawai SPRM kena serbu dengan penyiasat.





Photo kredit : Page Janji Dicapati.

Selain gambar2 di atas, kononnya malam tadi ada beberapa buah kereta polis diperlihatkan hadir di kawasan bank negara.


Kehadiran polis di kesan sekitar jam 11 malam. Tak pasti samada berkaitan dengan apa yang sedang berlaku sekarang neh atau apa. Maybe, orang2 bank negara boleh bagi info serba sedikit kat kita. At least tolong sahkan penyebaran maklumat di atas pun jadi le.

Tindakan ke atas SPRM neh memang membawa impak juga ke atas pentadbiran Najib. Apatah lagi geng2 pembangkang semua isytihar sokong siasatan SPRM ke atas Najib. 

Tadi. Aku ada baca kat wall Wawa. Yang pernah kerja dengan TSKI dulu. Yang kena pecat dari bank Islam sebab tulis analisis PRU ke 13 yang mana PR akan menang. Difahamkan, dia boleh membaca bahasa perancis.

Dia cakap begini ;



Lebih kurang begini la bahasa pasarnya. Media perancis masih lagi berkira2 nak mengaitkan penemuan demi penemuan di kepulauan Renion dengan MH370. Masih lagi dalam proses melakukan analisis selanjutnya. Dan di Malaysia, dan2 pula PM Najib kau sahkan penemuan tersebut dengan MH370.

Point aku sebenarnya ialah, jika benar Najib bersikap tergesa2 dalam perkara di atas, apakah ianya adalah bertujuan untuk meredakan kritikan ke atas dirinya apabila masyarakat mula mengalihkan perhatian ke atas insiden MH370?

MH370 mendapat simpati rakyat Malaysia dan berita2 berkaitan MH370 sentiasa viral dan diperkatakan masyarakat.

Aku harap Najib tak begitu. Airmata orang bukan permainan ye.

Kbai.

Share this

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...