Telegram PH http://t.me/beritapolitikmalaysia

Laporan yang tersiar tidak semestinya mewakili pandangan pihak pentadbir halaman.

Isnin, 6 Januari 2014

Bakal Sultan Melaka Mengamok Di Laman Sosial.

Aku tengok barisan raja2 dan sultan2 kat negara neh. Aku sentiasa fikir banyak perkara mengenai mereka. Antara perkara2 yang aku sering fikirkan tue, tak terasa ke jumlah sultan2 dan raja2 kat negara ini sebenarnya macam RAMAI SANGAT?

Aku tak pernah letakkan kewujudan apa2 bangsa dan apa2 agama atas bahu manusia. Aku sedia maklum itu benda bodoh untuk dibuat. Jadi jangan rasa aneh kalau aku sangat open minded dengan sistem negara republic ke apa2 ke selain dari monarki.

Berbalik kepada tajuk artikel.

Lihat ;

 

Aku rasa ketika ini semua orang sudah tahu bahawa tetiba2 aje waris sultan Melaka claim dia la Sultan Melaka ketika ini dan layak mendapat apa2 keistimewaan sepertimana sultan2 di negeri2 lain mendapatnya.

Aku rasa aku tertelan batu kat sini.

Dengan melihat bilangan sultan2 yang ada kat negara neh pun, aku tatau nak rasa menangis ke bersyukur ke apa ke sebab masih mampu bernafas kat negara neh.. dan sekarang kita perlu tambahkan lagi satu ataupun lebih tepat, seluruh keturunan berkaitan untuk di iktirafkan sebagai kesultanan melayu Melaka la pula..

Aku tak pasti jika2 wajah Mahathir boleh menenangkan aku. Yang aku pasti jasa Mahathir mengurangkan kuasa raja2 di negara neh ialah jasa yang boleh dibanggakan. Orang kata dulu2 Mahathir nak hapuskan sistem raja berpelembagaan. Aku tatau betul ke tidak. Tetapi ia bukan benda negatif pada aku jika benar itu impian Mahathir ketika menjadi PM di negara neh.

HAHAHAHA..

Apa pun bersedia la rakyat jelata. Kita mungkin terpaksa menambahkan satu lagi bilangan mereka yang layak mendapat wang cukai. 

Alamak aii.. dengan kenaikan kos sara hidup lagi. Tolong la..

Status bakal Sultan Melaka boleh dirujuk kat sini ==> https://www.facebook.com/SultanMelakaDarulIslam/posts/250285631805179

Share this

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...