Telegram PH http://t.me/beritapolitikmalaysia

Laporan yang tersiar tidak semestinya mewakili pandangan pihak pentadbir halaman.

Selasa, 10 Disember 2013

JPJ Tegas Tak Bertempat - Saman Lori Hantar Bantuan Banjir.

Cuba ko dan aku kita duduk lepak tepi jalan. Tak payah la sampai sehari. Cukupla dalam sejam aje. Lebih2 lagi jalan yang lori suka keluar masuk keluar masuk. Percaya atau tidak punyala banyak lori2 yang tidak memenuhi peraturan keselamatan jalanraya akan ditemui oleh aku dan ko. Siyes. 

Dan lori2 neh tetap steady dan steady dan steady bergerak ke sana dan ke mari dengan sesuka ahti tanpa rasa takut atau risau jika2 mereka akan menyusahkan orang lain dan menjejaskan keselamatan pemandu2 lain.

Saat2 ini kita akan terfikir dan terfikir, di manakah JPJ? 

Duduk dalam pejabat je ke?

Hehe.. 

Lihat bawah ;


Dalam sesetengah hal kita perlu bertegas. Kena kuatkuasakan undang2. Tak boleh berkompromi waima sedikit pun. Tetapi dalam sesetengah hal kalau kita bertolak ansur pun takde masalah. Tak payah la nak beria2 sembang kencang bab undang2 kot. Getik la aku baca weh. Getik.

Baca bawah neh hah ;
Jelas Nordiana, sepatutnya penguat kuasa JPJ yang menahan lori tersebut lebih berhati perut kerana barangan yang dihantar adalah untuk membantu mangsa banjir, bukan untuk dijual di pasar lambak.
“Kalau lebih muatan dan tidak benarkan lori meneruskan perjalanan, apalah salahnya benarkan kami keluarkan barang tersebut sehingga cukup muatan yang dibenarkan?
“Ini tidak, JPJ terus denda pemandu sebanyak RM150 manakala syarikat lori yang membawa barangan tersebut disaman RM450 tanpa ada tolak ansur sedikit pun,” katanya kepada MalaysiaGazette baru-baru ini.

Mereka dah bertolak ansur. Sanggup turunkan muatan jika muatan dianggap berlebihan. Apa lagi yang JPJ mahu?

Orang nak hantar bantuan pun banyak bunyi la JPJ neh. Disebabkan kerajaan korang gagal mainkan peranan maka orang awam terpaksa masuk campur untuk uruskan perihal bantu membantu mangsa banjir. Cuba kalau kerajaan ko cekap buat kerja. Takde nya perkara2 begini akan berlaku.

Orang dah turun tolong satu hal. Bukan nya nak bertimbang rasa, siap berkira lagi. Alahai. Teruknya perangai korang. Ini kalau aku kena mao dendam sampai mati. Lue fikirlah sendiri.

Rujukan : http://malaysiagazette.com/nasional/jpj-halang-saman-lori-bantuan-mangsa-banjir#axzz2n2Xan0Bt

Share this

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...