Telegram PH http://t.me/beritapolitikmalaysia

Laporan yang tersiar tidak semestinya mewakili pandangan pihak pentadbir halaman.

Jumaat, 8 Februari 2013

Rancangan UMNO halang kemasukkan ANAK ke Felda tersebar [Video Inside]

Ini rancangan mereka. Setelah mendengar pendapat dan pandangan mereka dalam mesyuarat tersebut aku dapati ;

1. Mereka2 yang halang kedatangan ANAK ialah mereka2 tak cukup info / input atas apa yang berlaku.

2. Mereka2 yang ditipu tapi tak sedar kena tipu.

Mereka bukan orang jahat. Cuma bila kita tak tahu keadaan sebenar dan kita percaya apa yang kita diberitahu itu adalah benar maka kita akan rasa pihak lain [selain dari bn] sedang melakukan penipuan. 

1. Pada awal2 mesyuarat, mereka sebenarnya plan satu rancangan bantahan yang aman. Mengelakkan dari melakukan apa2 provokasi. Mereka juga bercadang tidak mahu mencetuskan pergaduhan agar tidak berlaku insiden yang tidak elok. 

2. Namun, ketika sedang bermesyuarat, didapati seorang pakcik mengarah mereka melakukan provokasi ketika Mazlan Aliman berucap, kacau ceramah ANAK dengan berbuat bising. Tue yang sibuk dok baling2 barang kan? Alahai pakcik.

3. Di pertengahan video bila seorang facebooker bertanya, kenapa perlu dihalang ANAK dari memasuki FELDA? Pengerusi mesyuarat terkedu seketika.. tak boleh jawab agaknya. Lepas tu bagi jawapan bahawa mereka diseru untuk halang so kena follow arahan. Katanya ketua2 peneroka tak bersetuju.

4. Namun ada seseorang pakcik tolong jawabkan. Dia cakap ANAK masuk FELDA untuk buat kacau, so orang masuk rumah kita untuk berbuat kacau takan kita nak biar je. Sebab tu kita kena halang.

5. Lepas tue lelaki yang pakai baju kuning cakap kenapa ANAK tak muncul time orang2 FELDA susah? Ada benarnya disitu. Kenapa bukan 10/11 tahun lepas? Jawapannya mudah. Dulu tatau, lepas dah tahu baru berjuang. Itu je. Jangan dok tanya2 kenapa itu tak berlaku dulu sebab waktu dulu punya cerita bukan kita semua tahu situasi dan keadaan dia macam mana. Apa yang penting masa sekarang. Masa sekarang menentukan masa depan. Masa dulu dah lama berlalu dan berlepas. Benda takde isu langsung.

6. Tapi yang aku paling terkejut bila pengerusi mesyuarat mendedahkan rahsia penting. Dia cakap POLIS BENARKAN MEREKA UNTUK LAKUKAN HURU HARA = LAKUKAN GANGUAN kepada geng2 ANAK. 

Apa citer neh pak polisi?

Kenapa ko bagi nasihat kepada orang awam agar LAKUKAN HURU HARA?

Betul ke ko ialah seorang PEGAWAI POLIS?

Ini bukti video bercakap. Bukan aku reka sendiri. 

MOHON ANAK ambil rakaman VIDEO ini dan potong bahagian yang dia cakap, POLIS IZINKAN MEREKA LAKUKAN HURU HARA, dan lakukan LAPORAN POLIS. Mainkan di setiap kempen selagi POLIS tak siasat.

Saksikan video kat bawah neh sendiri. Download sebelum hilang dari Youtube.

Share this

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...