Telegram PH http://t.me/beritapolitikmalaysia

Laporan yang tersiar tidak semestinya mewakili pandangan pihak pentadbir halaman.

Rabu, 7 September 2011

Pusat zakat semalam mengutip, hari neh menderma, esok tidur.

Pusat zakat hari itu ;


Pusat zakat hari neh ;



Pusat zakat hari marah ;



Pusat zakat hari seronok ;



Baca sini pusat zakat, baca dan faham bebaik ;

1. Sasaran kutip zakat disiarkan, sasaran bantuan ada ko peduli?

2. Dua hari ko bantu orang berjuta2 siap masuk paper, hari2 lain berapa juta pula ko bantu agaknya? Aneh.. tak keluar paper pula? Makin bertambah atau makin berkurang atau makin tak buat kerja?

3. Umat islam memang ada yang tamak, ada yang malas, tapi siapa jamin yang mengeluarkan kata2 neh tidak tamak? Dan benar2 melakukan kerja sebagaimana yang di amanahkan?

4. Membina bangunan guna wang dari siapa? Dari mana dana neh datang? Boleh kemuka kan dari mana dapat dana ? Kalau dana zakat, sewa pula bangunan, hasil sewa bagi pada siapa pula?

Jangan ingat label pusat zakat didepan boleh membuatkan rakyat tidak memandang akaun / duit keluar masuk dalam operasi korang. Kini masa untuk kami mengetahui bagaimana operasi korang berjalan. Dedahkan seme hasil punggutan dan dedahkan seberapa banyak rakyat yang korang telah dan sedang bantu. Akaun pusat zakat wajib didedahkan untuk diteliti oleh rakyat.

Lihat video di bawah neh ;

 

Jamil khir kata sekolah agama, masjid dan surau dibina menggunakan wang zakat. Dah kalau gitu napa ada pelajar2 islam yang tercicir dari sekolah agama atas nama yuran? Seme faham bahawa operasi sekolah agama memang memerlukan dana untuk bergerak tapi dah ko buat guna wang zakat, sudah pasti ko mampu sekurang2nya memastikan semua orang islam berhak bersekolah agama bukan? Dan yang tak mampu tue sudah tentu ko ada jalan untuk memampukan mereka bukan?

Dan lagi satu, memandangkan surau dan masjid dibina menggunakan wang zakat, boleh tak kalau ko soh kerajaan ko jangan pongpang pasal kebaikan umno berhubung isu pembinaan masjid.. ? Sebab ko baru sahaja bagitau tadi bahawa masjid dibina menggunakan wang zakat aku dan orang islam seme... yakni ia sepatutnya milik rakyat dan berhak pula aku nak keluar masuk masjid tanpa perlu berterima kasih pada umno, kan?

Pusat zakat, aku anti ko nombor satu kalau ko nak tahu. Aku bukan anti pasal ko pusat zakat, tapi aku anti ko pasal ko curi zakat. Clear tak? Heh.

Ameno : Bayar bonus kakitangan guna zakat yer? Mulut orang bukan macam mulut tempayan.. tak boleh tutup sampai bebila weh.. hahaha..

Share this

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...