Telegram PH http://t.me/beritapolitikmalaysia

Laporan yang tersiar tidak semestinya mewakili pandangan pihak pentadbir halaman.

Rabu, 14 Mac 2018

Cytro BN VS Cytro BN Isu Air Di Selangor.

Tular penulisan blogger pro UMNO, Sang Kelembai atau nama sebenarnya Zaharin Mohd Yassin di media sosial. 

Zaharin yang juga ahli UMNO Bandar Tun Razak menulis tentang masalah air di Selangor bukanlah isu politik sebaliknya ia adalah isu kerosakan.

Oleh itu beliau meminta agar semua pihak tidak menunding jari menyalahkan kerajaan negeri sebaliknya kesalahan haruslah diletakkan ke atas bahu SPLASH.

Penulisan oleh Zaharin itu juga dikongsikan oleh ramai penyokong Pakatan Harapan di laman sosial.

Bagaimanapun, cybertroopers terkenal BN, Lim Sian See membidas hujah Zaharin dan menyifatkan Zaharin lah sebenarnya yang tidak membuat kerja rumah sebelum menyebarkan sesuatu.

Oleh : Lim Sian See

YANG TAK BUAT KERJA-RUMAH DAN MASUK GOL SENDIRI IALAH ZAHARIN SENDIRI.

Dia banyak salah fakta - tapi mengapa dia mahu mempertahankan kerajaan PKR Selangor pula?

1. Rozali Ismail (bukan Razali) bukan pemilik SPLASH – Rozali dulu pemilik SYABAS dan Puncak Niaga bukan SPLASH yang didakwa Zaharin.

Sila panggil Zaharin Mohd Yasin tunjukkan bukti SPLASH milik TS Rozali Ismail.

2. Sweet Water Alliance itu milik TS Wan Azmi yang dekat dengan PKR dan merupakan pengarah Institut Rakyat di bawah pengerusinya ialah presiden PKR Wan Azizah.

3. Kerajaan Selangor di bawah Khalid pada tahun 2014 mahu ambil SPLASH pada harga RM250 juta tetapi ditumbangkan kerana isu ini juga. Kerajaan Azmin Ali mahu bayar jauh lebih tinggi harga RM2.8 bilion untuk SPLASH pula.



Kalau benar SPLASH kroni BN, takkan kerajaan Pakatan Selangor mahu bayar RM2.8 bilion kepada kroni BN dan bukan RM250juta sahaja?

Oleh kerana harga yang jauh lebih tinggi ini yang berbeza dengan harga RM250 juta yang dulunya dipersetujui dengan kerajaan persekutuan, kerajaan Selangor tidak dapat kelulusan dan pinjaman dari kerajaan Persekutuan untuk meminjam wang kepada Selangor untuk membeli SPLASH.

Sebelum ini pada tahun 2014 dan 2015, kerajaan persekutuan telah memberi pinjaman RM6.59 billion kepada kerajaan Selangor untuk membeli sepenuhnya syarikat-syarikat air di Selangor seperti Puncak Niaga, Konsortium Abbas dan Syabas

Kalau tak tahu fakta, jangan spin dan jangan buat fitnah.

Share this

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...