Telegram PH http://t.me/beritapolitikmalaysia

Laporan yang tersiar tidak semestinya mewakili pandangan pihak pentadbir halaman.

Selasa, 7 November 2017

"Pergi Mamposlah," Kata Sharnaaz Untuk Pihak Yang Mempolitikkan Isu Banjir Di Penang.

Menulis di Instagramnya, pelakon Sharnaaz Ahmad tampil menyelar pihak-pihak tertentu yang didakwanya cuba mempolitikkan isu banjir di Pulau Pinang.
Menurut Sharnaaz, bantuan sepatutnya dihulurkan kepada mangsa banjir dengan penuh iklhas dan bukan bertujuan untuk memancing undi.

Sharnaaz turut menulis bahawa pihak-pihak tersebut boleh pergi mampos.

"Kepada si bangang yang nak menjual politik dalam isu di Pulau Pinang nak dapat undi sila pegi mampos lah," tulisnya dalam nada seakan marah.

Memperjelaskan kemarahannya itu lagi, Sharnaaz berkata Pulau Pinang dalam keadaan terdesak tak sepatutnya pihak tertentu mempunyai niat lain ketika menghulurkan bantuan.

"Kalau nak tolong tak perlu sambil menyelam nak raih undi.. Penang dah sesak lagi nak pancing undi!! Bodoh punya manusia. Aku tak kisah BN atau PAS atau PKR atau DAP. Aku tak minat politik, tapi INI NYAWA LAH BARUAAAAA !!!!," tulisnya lagi.

"DITUJUKAN KEPADA LAKHANAT PUNYA POLITIK.. MAYAT SANGKUT KAT PINTU STADIUM AMPA LAKHANAT SEMUA BOLEH CAKAP PASAI NAK JUAI UNDI?? Betoi betoi BARUAAAA LAH !!!," tulisnya mengakhiri post berkenaan.

Meskipun tidak memetik mana-mana pihak secara jelas tetapi ramai percaya ia ditujukan kepada stesen tv tertentu berdasarkan reaksi pengikut-pengikutnya di ruangan komen. Ini kerana Sharnaaz turut berkongsikan satu gambar yang dipercayai dipetik dari rakaman berita stesen tv tertentu yang telah dipadamkan logonya.

Berasal dari Georgetown, Pulau Pinang, pelakon filem Juvana itu turut menyatakan rasa sedih atas bencana terburuk pernah melanda negeri kelahirannya itu. 

Terdahulu, menerusi status Instagram, Sharnaaz yang juga popular menerusi drama Awak Sangat Nakal, menitipkan doa agar Pulau Pinang selamat mengharungi bah. 

“Doa untuk Penang, tanah tumpah darahku. Aku sayang Penang lebih dari nyawa aku. Ya Allah selamatkanlah Pulau Pinang,” katanya.

Share this

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...