Telegram PH http://t.me/beritapolitikmalaysia

Laporan yang tersiar tidak semestinya mewakili pandangan pihak pentadbir halaman.

Khamis, 30 November 2017

Anak Saudara Azmin Jadi Tumpuan Selepas Direman Seminggu, 4 Juta Dibekukan.

Anak saudara kepada Datuk Seri Azmin Ali, Menteri Besar Selangor, Mohd Nuzul Fadli Mohd Noriyualsaid dan 2 lagi ahli perniagaan ditahan Suruhanjaya Pencegahan Rasuah Malaysia (SPRM) di kediamannya No.35 Jalan Desa Pandan Kuala Lumpur kira-kira 1 tengahari semalam bagi membantu siasatan satu kes rasuah projek lombong pasir.

Penahanan itu membawa kepada keputusan Mahkamah Majistret hari ini yang membenarkan reman selama 7 hari terhadap Fadli yang juga anak saudara Azmin Ali dan 3 yang lain kerana didakwa terlibat dalam memberi suapan berkaitan projek lombong pasir pada 2014.


Gambar - Facebook
Majistret Ainna Sherina Saipolamin membenarkan Suruhanjaya Pencegahan Rasuah Malaysia (SPRM) menahan reman keempat-empat mereka sehingga 6 Disember ini. Kesemua yang ditahan disiasat di bawah Seksyen 16 (b) (B).

Menurut laporan Free Malaysia Today pula, dua yang ditahan reman ialah merupakan pengarah syarikat, dan diwakili peguam Azad Bashir. 

Manakala seorang yang lain ialah pekerja di sebuah syarikat pengiklanan. Portal itu turut difahamkan beberapa akaun syarikat bernilai sehingga RM4 juta telah dibekukan. 

Penahanan anak saudara Azmin turut mengundang pelbagai spekulasi di laman sosial terutamanya kerana kes itu dilaporkan berlaku pada tahun 2014, ketika Azmin Ali mula berkhidmat sebagai Menteri Besar Selangor.

Share this

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...