Telegram PH http://t.me/beritapolitikmalaysia

Laporan yang tersiar tidak semestinya mewakili pandangan pihak pentadbir halaman.

Selasa, 10 Oktober 2017

Jamal Mahu Jual Ikan Di Demo Pembangkang 14 Oktober..

Ketua Umno Sungai Besar dan pemimpin utama NGO pro UMNO, Gerakan Merah, Datuk Jamal Yunos hari ini berkata bahawanya beliau akan hadir ke tapak lokasi perhimpunan 'Sayangi Malaysia, Hapus Kleptorasi' bagi menjual ikan pada harga yang sangat murah berbanding harga yang ditetapkan pasaran pada ketika ini.

Memetik laporan BeritaDaily, Jamal dilaporkan berkata,"Betul, saya akan (hadir) menjual ikan seperti yang saya (pernah) lakukan sebelum-sebelum ini,".



Sebelum ini Jamal telah beberapa kali menjual ikan pada harga yang sangat murah dan dilaporkan jualannya itu mendapat sambutan orang ramai disebabkan harganya yang murah berbanding harga pasaran. Tindakan Jamal itu dipercayai untuk memerangi orang tengah yang menurutnya mengambil keuntungan keterlaluan.

Jamal turut dilaporkan akan membuka gerai jualannya pada waktu tengahari dan tidak akan memohon permit.

"Memang betul yang saya akan menjual ikan pada hari itu bersama ramai lagi peniaga-peniaga lain yang turut menjual barangan mereka di situ. Tidak ada sebabnya saya perlu memohon permit," katanya kepada portal itu. Menurut Jamal lagi, bekalan ikan mentah diperolehi dari Sungai Besar. 

"Saya akan berkemas sebaik sahaja kesemua ikan habis dijual," katanya.

Beliau juga memberikan jaminan bahawanya kehadiran beliau disitu adalah atas faktor mahu berniaga semata-mata.


"Tidak ada keperluan untuk kawalan keselamatan ke atas saya. Saya hanya akan menjual ikan sahaja pada hari itu. Pihak pembangkang boleh meneruskan perhimpunan mereka seperti yang dirancangkan. Saya tidak akan menggangu mereka. Biarlah mereka berhimpun sepertimana yang mereka inginkan," katanya lagi. 




14 Oktober ini, pembangkang akan mengadakan perhimpunan besar-besaran bagi mengkritik pentadbiran Najib Razak. Lokasi perhimpunan dijadualkan akan bertempat di Padang Timur MBPJ, Petaling Jaya. Perhimpunan akan bermula pada jam 4 petang.

Sebelum ini, Timbalan Pemuda Amanah Nasional menyuarakan kebimbangan berikutan kurangnya respon terhadap perhimpunan yang bakal berlangsung pada sabtu ini.

Tinjauan yang pernah dijalankan oleh krew Malaysiakini juga mengesahkan bahawanya rata-rata orang awam yang didekati tiada minat dan kesungguhan terdapat perhimpunan tersebut malahan ada yang tidak tahu kewujudannya.

Di laman sosial pula, aturcara perhimpunan lawan Najib itu juga disindir sebagai acara pesta dan sukaneka.

Share this

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...