Telegram PH http://t.me/beritapolitikmalaysia

Laporan yang tersiar tidak semestinya mewakili pandangan pihak pentadbir halaman.

Jumaat, 21 Julai 2017

Logo RAC Dari Stesen KTMB Dato Harun Dipadamkan - Kemaskini.

Kemaskini.

21 Julai

Berikut maklumat terbaru yang kami terima pada pagi 21 Julai. Disebabkan kesuntukan masa pihak kami agak lambat mengemaskini maklumat tersebut.

Menurut sumber yang enggan mendedahkan namanya, logo RAC yang terpapar pada signboard stesen KTMB Dato Harun telah pun ditutup serta-merta selepas berita tentangnya tular di laman sosial.


Gambar logo yang ditutup
Apakah yang sebenarnya terjadi?
Kenapa logo tersebut dipasangkan secara tiba-tiba dan kenapa ianya ditutup secara tergesa-gesa? Masih lagi menjadi tanda-tanya.

Dalam pada itu kami juga menerima satu maklumat sulit berkaitan pentadbiran dalaman KTMB yang tidak boleh didedahkan berikutan kekurangan bukti buat masa ini. Sumber kami akan melakukan siasatan terperinci sebelum mendedahkan ia kepada umum.

-------------------

20 Julai

Belum pun reda isu RNAA yang tidak mendapat persetujuan ramai kakitangan KTMB, kini timbul satu lagi konflik yang menjadi persoalan di kalangan pekerja syarikat itu. 

Ini susulan dari pendedahan blog Suara RUM yang menulis bahawanya logo rasmi KTMB yang terpapar di stesen Taman Dato Harun kini telah digantikan dengan logo baru iaitu logo dari RAC - Railway Assets Corporation; satu agensi yang ditubuhkan bagi mengawal, menyelia dan menyelenggara aset-aset penting milik KTMB.

Gambar - Suara RUM
Logo KTMB yang selalunya tertera di papan tanda di laluan tersebut digantikan dengan logo RAC dan ini menimbulkan tanda-tanya di kalangan kakitangan KTMB.

Berikut adalah apa yang ditulis oleh laman blog tersebut;


STESEN KERETAPI TAMAN DATO HARUN
TIDAK DIBENAR MENGUNAKAN LOGO KTMB
RNAA


RUM baru mendengar khabar berita bahawa Stesen Keretapi Taman Dato Harun tidak dibenarkan mengunakan "LOGO KTMB" sebaliknya akan mengunakan "LOGO RAC" tindakan sedemikian adalah seolah-olah kewujudan "RAMPASAN KUASA".

Percubaan ini adakah mungkin untuk cuba menonjolkan langkah awal dengan menyatakan KTMB bakal dihapuskan? Langkah permulaan pelaksanaan RNAA.

Gambar - Suara Rakyat
 RUM tegaskan bahawa RUM tidak akan berdiam diri malah seperti perancangan awal bahawa TARGET ke BENTONG tidak pernah terpadam malah masih dalam Minit Mesyuarat Exco.

RUM akan menghantar surat bantahan mengenai perkara ini malah bersedia untuk berpiket di Stesen Dato Harun untuk melahirkan bantahan.

Kenyataan Rasmi Kesatuan Pekerja-Pekerja KTMB

Share this

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...