Isnin, 31 Julai 2017

Kesian, Walaupun Zahid Menteri, Dia Pun Kena Troll Dengan JPN.

Semalam Zahid Hamidi berkata di majlis penutup mesyuarat UMNO Kelana Jaya bahawanya nama Mahathir yang sebenarnya ialah Mahathir A/L Iskandar Kutty, memetik laporan Malaysiakini.

Mahathir ada keturunan India dan Mahathir ini mempergunakan melayu untuk tipu melayu selama 22 tahun pentadbiran, dan atas sebab itulah Mahathir kata melayu mudah lupa sebab Mahathir tu anak lelaki Iskandar Kutty (ada keturunan India dan bukannya melayu tulen sebab tu slumber je kutuk melayu, lebih kurang begitulah point yang ingin Zahid sampaikan).

Zahid kata dia terima maklumat berkaitan kad pengenalan Mahathir daripada Ketua Pengarah JPN - atas kapasiti dia sebagai Menteri di Kementerian Dalam Negeri.

Selama neh tercatat dalam rekod, sejarah, buku, penulisan, laporan, artikel, bahkan dalam banner UMNO termasuklah berita tv3, nama Mahathir ditulis dengan ejaan 'Mahathir Mohamad'.

Tapi dalam satu malam, tiba-tiba nama Mahathir Mohamad itu adalah palsu, dan nama sebenar beliau ialah Mahathir A/L Iskandar Kutty?

Kau biar betul Zahid Hamidi? 

Nama dalam IC



Dalam IC Mahathir nama beliau dicatatkan sebagai Mahathir Bin Mohamad. Semakan di rekod SPR pun begitu juga. Jadi IC apa yang si Zahid neh dapat dalam telefon dia semalam sampai tayangkan pada orang ramai?

Kau tu dah la menteri KDN. Info biar sahih sikit woi. 3 dalang pemimpin pembangkang insiden Lahad Datu sampai sekarang pun tak dedah-dedahkan lagi padahal dah nak masuk PRU ke 14 kot.

Kahkahkahkahkahkahkah!



Mukhriz FC Jawab Zahid, ini salasiah sebenar Mahathir

Menurut admin kepada Mukhriz FC, Iskandar ialah datuk kepada Mahathir. Nama bapa Mahathir ialah Master Mohamad Bin Iskandar.

Master Mohamad ini menjadi guru besar pertama di Kolej Sultan Abdul Hamid (Government English School - nama lama). Master Mohamad ini berasalnya dari Pulau Pinang.

Menurut pentadbir halaman itu lagi, yang datangnya dari Kerala ialah Iskandar - atuk kepada Mahathir. Kerala bukannya bangsa asal India sebaliknya berketurunan Yaman. Iskandar berkahwin dengan Siti Hawa dari Johor kemudian lahirnya Mohamad pada tahun 1881 di Pulau Pinang.


Gambar - Mukhriz Mahathir FC
Mohamad pula berkahwin dengan Wan Tempawan Binti Wan Hanafi dan lahirnya Mahathir sebagai anak kepada pasangan tersebut.

Nama gelaran Che (det) adalah kerana Wan berkahwin dengan rakyat kebanyakkan. Wan isteri kepada Mohamad ada kaitan dengan keturunan Dato Temenggung Kulut Bukit Lada, Kedah.

Iskandar dibawa oleh Syarikat Hindia Timor (British) bagi mengajarkan bahasa English di Istana pada zaman sebelum merdeka, kata pentadbir halaman itu.

Najib nak membumiputerakan Indian Muslim

Yang peliknya si Zahid dalam dok sindir keturunan Mahathir tak sedar pula dia yang Najib baru-baru ini mengatakan secara terbuka bahawanya beliau terima India Muslim sebagai bumiputera dan kerajaan dalam rangka mengkaji penwartaannya dalam perlembagaan.

India muslim ialah keturunan India yang menganuti agama Islam. Bukannya macam Iskandar yang berkahwin dengan orang melayu dan dapat anak Mohamad yang berkahwin dengan orang melayu dan dapat Mahathir yang juga akhirnya berkahwin dengan orang melayu. Masa keturunan Mahathir darah India dah luntur sebab nenek dan mak kepada Mahathir adalah keturunan melayu. Bapa Mahathir pun dah jadi separuh melayu - india sebab kahwin campur.

Nak kekal berkuasa, mainkan isu bangsa

Inilah sebabnya parti-parti bangsa dah tak relevan. Di Malaysia sekarang berapa ramai melayu kahwin cina, cina kahwin india, india kahwin melayu dan sebagainya?

Keturunan masing-masing dah bercampur. Dah jadi rojak. Boleh pula Zahid mainkan isu bangsa - bagi mengambarkan betapa Mahathir itu mempergunakan melayu atas faktor Mahathir ada darah kaum india? 

Tak dinafikan dulu benda neh menjadi modal pembangkang (aku tak pernah main isu macam neh sebab aku tak suka main isu-isu merendahkan bangsa orang lain, aku lawan sikap dan tindakan bukannya lawan agama atau bangsa seseorang) yang diguna semula oleh sesetengah pemimpin UMNO BN. Semoga pembangkang boleh belajar sesuatu yang berguna dari insiden ini la.

Dalam UMNO sebenarnya bukan Mahathir sorang je ada keturunan india tau campuraduk tau.

Nak tanya sikit, kat bawah neh kerja siapa?


Dan ini pula kerja siapa?



Begitu juga di bawah ini, siapa punya angkara?


Gambar - Demi Rakyat
Nak main isu bangsa yang dok bercampur neh ada tengok dulu tak muka pemimpin-pemimpin UMNO masa kini, contohnya yang nama Azeez tu.

Apabila seseorang itu jahat, seseorang itu jahat kerana sikapnya, perbuatannya, amalannya, tindakannya dan pemikirannya bukan kerana bangsa atau keturunannya. 

Malu la Zahid. Kau tu menteri kot. Susur galur kau sendiri pun. Tulen ke 100% dari Malaysia atau ada percampuran sana sini terutamanya dari negara yang suka claim merepek-merepek dari Malaysia? Allah jadikan berbangsa-bangsa untuk diraikan kepelbagaian bukan untuk jadi ejekan manusia. Macam sesetengah bangsa yang perasaan bagus kerana Nabi banyak lahir dari bangsanya.

Nak ejek orang bab bangsa, padahal masalah utama negara adalah rasuah dan urus tadbir negara yang korup bukannya kerana faktor bangsa. Mentaliti menteri macam neh, kalau anak buah apa tah lagi. Fikir-fikirkan.

Share this

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...