Telegram PH http://t.me/beritapolitikmalaysia

Laporan yang tersiar tidak semestinya mewakili pandangan pihak pentadbir halaman.

Ahad, 28 Mei 2017

Identiti Pakcik Yang Tampar Mejar Zaidi Terdedah.

Tular satu penulisan yang menjelaskan kononnya Mejar Zaidi ditampar kerana melakukan provokasi dan ganguan fizikal. Tulisan itu juga mengkritik Hannah Yeoh dan DAP kerana mengaitkan kumpulan yang berdemo sebagai pro kepada PAS dan UMNO. 

Babi, lembu yang ditujukan pada orang bukan kata-kata kesat rupanya.

Bagaimanapun, individu yang mengakui menampar Mejar Zaidi memberitahu perkara yang sebaliknya kepada pihak media. 


Mejar Zaidi, menurut individu tersebut, bersikap kurang ajar dan membuat provokasi hingga menyebabkan beliau diserang. 

Tiada ganguan fizikal dilaporkan berlaku namun Mejar Zaidi diserang kerana mengatakan sesuatu kepada Ustaz Hafiz Nordin.

Kenyataan individu tersebut dipetik dari portal berita Harian Metro. 

“DIA (Zaidi) tidak perlu jadi kurang ajar dan membuat provokasi sebegitu... saya memang berang dan terus menampar mukanya," katanya. 

Ramly Mad Ismail, 64, ketika ditemui turut berkata, kehadiran mereka untuk mengadakan perhimpunan secara aman selepas solat Jumaat bagi membantah campur tangan kerajaan negeri Pulau Pinang dalam isu fatwa.

Menurutnya lagi, beliau hadir bersama beberapa wakil pertubuhan bukan kerajaan (NGO) yang menganggotai Jaringan Muslimin Pulau Pinang (JMPP), Gabungan Bela Hak Insan (Gabungan) dan Persatuan Anak Jati Melayu Pulau Pinang (PAJIM).

Katanya ketika kejadian, Pengerusi JMPP, Mohamed Hafiz Mohamed Nordin sedang memberi ucapan dan secara tiba-tiba datang lelaki yang tidak dikenalinya dari arah belakang dan mengeluarkan satu kenyataan terhadap Mohamed Hafiz.


"Kami datang bukannya nak gaduh dengan sesiapa tetapi sikap dia sudah cukup melampau dan biadap. Kami akan mengadakan perbincangan sama ada akan membuat laporan polis atau sebaliknya," katanya lagi dalam petikan temubual itu. 

Share this

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...