Telegram PH http://t.me/beritapolitikmalaysia

Laporan yang tersiar tidak semestinya mewakili pandangan pihak pentadbir halaman.

Isnin, 8 Mei 2017

Bloggers BN Bengang Aznil Berdiri Tepuk Tangan Ketika Shiro Melawak Kritik Wakil Rakyat..

Semacam ada percubaan ataupun kempen bagi menyebarkan kebencian terhadap pengacara no 1 negara, Aznil Haji Nawawi oleh kumpulan yang pro terhadap parti politik tertentu.

Puncanya dikatakan kerana Aznil berdiri sambil tepuk tangan apabila Shiro membuat lawak sinis tentang sikap sesetengah wakil rakyat apabila berkempen.


Shiro, tulis blogger BN adalah kumpulan pelawak yang pro kepada pembangkang dan Aznil turut dipersoalkan adakah beliau bersetuju dengan lawak sinis yang diperlakonkan oleh Shiro itu. 

Berikut kenyataan yang tersebar di beberapa kumpulan WhatsApp dan blog-blog politik serta ruangan komen fb.

Tahukah anda Datuk Aznil Hj Nawawi telah membuat “standing ovation” selepas persembahan pertama kumpulan Shiro? Dalam persembahan tersebut, kumpulan Shiro dilihat cuba memperlekehkan usaha para wakil rakyat menjalankan tugas mereka kepada para pengundi.
Dengan lawak yang berskrip ke arah menghina wakil rakyat, Shiro cuba memperlekehkan watak seorang wakil rakyat yang berusaha menyelesaikan masalah rakyat. Dari masalah kecil kepada masalah yang besar.
Reaksi penonton ketika menonton persembahan kumpulan lawak tersebut bercampur baur, ada yang mula cuak dan mencebik bibir terutama ketika kumpulan lawak tersebut mula melakonkan watak seorang gila menjadi Wakil Rakyat. Malah ada yang mula berbisik sesama sendiri, adakah Shiro menghina anak bekas Perdana Menteri, Mahathir yang gagal menjalankan tugas sebagai wakil rakyat, sebagai Menteri Besar Kedah.
Timbul persoalan, Aznil memberikan “standing ovation” kepada persembahan Shiro tersebut mengambarkan beliau bersetuju dengan “persembahan” yang disampaikan oleh kumpulan yang dikatakan pro pembangkang tersebut. Atau adakah Aznil benar-benar terhibur dengan lawak bodoh kumpulan Shiro tersebut?  Apa niat Aznil sebenarnya?
Selepas 12 minggu bersiaran, program Maharaja Lawak Mega (MLM) 2017 melabuhkan tirainya dengan menyaksikan kumpulan Bocey dinobatkan sebagai juara. (sumber asal)

Share this

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...