Telegram PH http://t.me/beritapolitikmalaysia

Laporan yang tersiar tidak semestinya mewakili pandangan pihak pentadbir halaman.

Sabtu, 8 April 2017

Mahasiswa UiTM Kena Potong Rumput Sendiri Sebab Universiti Takde Bajet~!

Tak akan la sampai hal pengurusan padang universiti pun mahasiswa nak kena tanggung kot? Berpadala wahai UiTM Puncak Alam!


Inila yang berlaku kepada Acap Munir. 

Bercerita di laman Twitternya, Acap berkata pihak mahasiswa terpaksa keluarkan bajet sendiri untuk memotong rumput di padang universiti disebabkan pihak pengurusan tidak mengedahkan aduan pelajar itu berkaitan rumput di padang tersebut.


"Kalau nak potong rumput, bayarlah. Kalau tak boleh bayar tak boleh nak buat apa", kata pihak pengurusan universiti kepada Acap sebagai respon terhadap aduan berkenaan keadaan rumput di padang itu. 

Menurut Acap, pihak pengurusan meminta mereka membayar sebanyak rm100 bagi memotong rumput di padang itu jika pelajar tiada wang maka pihak mereka tidak mampu berbuat apa-apa.

Wang rm100 itu akan digunakan untuk mengupah kontraktor bagi memotong rumput di padang tersebut kata pihak universiti lagi. Namun Acap menjelaskan pihak mereka tidak membayar wang itu sebaliknya dengan bantuan beberapa orang termasuklah cikgu mereka, kumpulan itu memulakan kerja-kerja memotong rumput di padang itu secara DIY. 

Penyebaran status itu kemudiannya turut dikecam oleh mahasiswa di universiti yang sama. Mereka turut memperlekehkan peranan MPP yang dilihat tidak pandai membawa masalah pelajar kepada pihak atasan.

Sebelum ini Najib pernah diselar oleh Pakatan Harapan kerana memotong peruntukan dari beberapa kementerian penting termasuklah bajet untuk Kementerian Pengajian Tinggi. Apakah tindakan pihak pengurusan UiTM Puncak Alam adalah bertitik-tolak dari tindakan Perdana Menteri itu? Sama-sama fikirkan.

Share this

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...